• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171218
+
-

دیدار قالیباف با سخنگوی انصارالله یمن:

دشمن ، جنگ یمن را به سمت جنگ اقتصادی می‌برد

رئیس مجلس صبح شنبه در دیدار با سخنگوی انصارالله یمن با بیان اینکه دشمنان در یمن جنگ را به سمت جنگ اقتصادی می‌برند تا مردم را به ستوه بیاورند، گفت: در این شرایط آنچه می‌تواند باعث غلبه بر مشکلات شود، تقویت روحیه شجاعت، صبر و مقاومت است.
به‌گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف با اشاره به تحولات 8سال گذشته در یمن، گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و سعودی‌ها بر این باور بودند که طی 3ماه موفق خواهند شد ملت یمن را به زانو دربیاورند اما نمی‌دانستند روحیه‌ای که مردم یمن دارند، همانند همان شرایط مردم ایران در زمان انقلاب اسلامی است.
رئیس مجلس تصریح کرد: ما تا زمانی در جبهه مقاومت می‌توانیم بر دشمنان به پیروزی برسیم که بتوانیم تولید قدرت کنیم و اگر این تولید قدرت صورت بگیرد، می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد؛ چراکه رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند. بحث من فقط جنگ نظامی نیست، بلکه منظور من تولید قدرت در همه ابعاد آن است به‌نحوی که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند.
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در این دیدار، گفت: همانطور که می‌دانید یمن در شرایط بسیار سختی قرار دارد که درگیر جنگی طاقت‌فرسا‌ست؛ البته در این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران موضع حکیمانه‌‌ای در قبال مردم یمن داشته است. دشمن ابتدا فکر می‌کرد که جنگ ساده‌ای در یمن داشته باشد، اما به برکت وجود یک آرمان روشن توانستیم در مقابل این تجاوز بایستیم. ما در مقابل یک تجاوز ایستادگی کردیم، چراکه در برابر متجاوزان راهی جز ایستادگی نیست. نزدیک به 8سال است که از تجاوز ظالمانه دشمنان به مردم یمن می‌گذرد و دشمن خود اعتراف کرده شکست خورده و به بن‌بست رسیده است که این، باعث شده آنها به فکر محاصره اقتصادی یمن بیفتند.
عبدالسلام ادامه داد: در عین حال، هم‌اکنون از حیث نظامی و اقتصادی نسبت به طرف‌های دیگری که در این جنگ وجود دارند، ما وضعیت بهتری داریم، ما حتی در گفت‌و‌گوهایی که با طرف‌های مختلف داریم، احساس می‌کنیم که آنها متوجه هستند که یمن در حال پیشرفت و حرکت روبه‌جلو‌ست.

موضع قدرتمندتری داریم
وی با تأکید بر اینکه روابط ما با جمهوری اسلامی ایران امری مهم برای ماست و ما قدرت یمن را بخشی از قدرت محور مقاومت می‌دانیم، گفت: ما هم‌اکنون در موضع قدرتمندتری نسبت به دشمنان هستیم، چه از حیث نظامی و چه از حیث وضعیت سازماندهی و اداره امور دولت‌ و این لطف خدا بود که با وجود جنگ، توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.
سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به فشارهای شدید دشمن به مردم یمن و محاصره اقتصادی این کشور، با تأکید بر اینکه ممکن است درصورت ادامه این شرایط و فشارها به مردم یمن درباره آتش‌بس تجدیدنظر کنیم، گفت: آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌خواهند که آتش‌بس ادامه‌دار باشد، درحالی‌که این شرایط با حقوق انسانی مطابقتی ندارد، البته ما می‌خواهیم که محاصره اقتصادی از مردم یمن برداشته شود تا بتوانیم بهره‌ای از آتش‌بس داشته باشیم. عبدالسلام گفت: نگاه ما درخصوص آتش‌بس این است که محاصره تمام شود و نیروهای خارجی از یمن خارج شوند و تا زمانی که این اهداف به‌دست نیاید، آتش‌بس نباید تمدید شود. ما می‌دانیم که دشمن می‌خواهد ما را به یک حالت رکود برساند تا بر ما پیروز شود، اما ملت ما در مقابل زیاده‌خواهی آنها خواهد ایستاد و ما اجازه نمی‌دهیم که آنها کشور ما را نابود کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید