• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 17 شهریور 1401
کد مطلب : 170972
+
-

اجرای فاضلاب ۵شهرستان مازندران

مازندران
اجرای فاضلاب ۵شهرستان مازندران

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای مازندران، از فرایند پیگیری برای اختصاص تسهیلات ۲۶۳میلیون یورویی برای اجرایی شدن فاضلاب در 5شهرستان استان از بانک توسعه اسلامی خبر داد.
به‌گزارش مهر، افشین عبادی گفت: مراحل نهایی تفاهمنامه و عقد قرارداد اجرای فاضلاب شهری در شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر با پیگیری‌های مجمع نمایندگان مازندران و شرکت آبفای استان در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود حداقل تا پیش از پایان سال تسهیلات درخواستی به استان پرداخت و روند عملیات نیز اجرایی شود.
وی با بیان اینکه تاکنون تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد و تنکابن خریداری شده و زمین تفصیه‌خانه در رامسر در مرحله انتخاب زمین برای خرید است، افزود: در حوزه اجرای فاضلاب درون‌شهری نیز در قائمشهر تاکنون ۲۵کیلومتر و در آمل حدود ۲۰کیلومتر شبکه فاضلاب شهری اجرا شده است.
وی اضافه کرد: شبکه‌های فاضلاب شهری در شهرهای تنکابن، محمودآباد و رامسر نیز به‌علت کمبود منابع اعتباری و تأخیر در دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی هنوز اجرایی نشد.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای مازندران ادامه داد: اسناد مناقصه برای اجرای ۵کیلومتر دیگر از اجرای فاضلاب شهری در سال‌جاری تهیه شده و به‌زودی پیمانکار مربوطه برای اجرا نیز مشخص خواهد شد.
عبادی همچنین گفت: از ۵۸شهر مازندران، طرح فاضلاب شهری در ۱۴شهر ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر، چالوس، آمل، قائمشهر، محمودآباد، تنکابن، رامسر، بهشهر، نکا و گلوگاه در حال اجراست. وی اضافه کرد: در عین حال  شهرهای جویبار، ساری، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس و ۴شهرک مسکونی استان زیر پوشش طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب است.‌
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای مازندران، تصریح کرد: مطالعات طرح فاضلاب ۱۸شهر دیگر استان نیز انجام شده و در ۲۰شهر دیگر نیز مطالعات طرح فاضلاب در حال انجام است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید