• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169351
+
-

در بازدید نمایندگان مجلس از پروژه توسعه جنوبی خط6 مترو مطرح شد

متروی تهران به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل کارگاه‌های عمرانی خط6 متروی پایتخت، از برخی ایستگاه‌های در حال تکمیل این خط بازدیدکردند.
به گزارش همشهری، سیدعلی یزد‌خواه، اقبال شاکری و اسماعیل کوثری 3نفر از نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی که به اتفاق مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، مجری خط6 و پیمانکاران و مشاوران مربوطه صورت گرفت، مسیر و ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط6 را به‌صورت میدانی بررسی کردند و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی عملیات احداث تونل‌ها و ایستگاه‌های این خط قرار گرفتند. پروژه توسعه جنوبی خط6 مترو شامل 2بخش است که قسمت نخست آن به طول تقریبی 6500متر از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امتداد پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی کلی آن در مرز 58درصد است. البته تونل‌های این مسیر به‌طور کامل حفرشده و هم‌اکنون مرحله ساخت 4ایستگاه موجود در این بخش پیگیری می‌شود.
قسمت دوم پروژه توسعه جنوبی خط6 نیز از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا ایستگاه راه‌آهن سراسری کشور را شامل می‌شود که در نهایت به خط یک شبکه متروی تهران نیز متصل خواهد شد. این مسیر 3500متری نیز در حال حفاری با دستگاه حفار مکانیزه بوده و 1350متر از تونل آن حفر شده است.
بحث پیرامون خطوط جدید شبکه متروی تهران، استفاده از ظرفیت منابع مالی احداث مجتمع‌های ایستگاهی، مبحث فاینانس و به مشارکت طلبیدن و جلب سرمایه‌های بخش خصوصی از دیگر موارد مطرح‌شده در نشست پیش از این بازدید بود. همچنین برنامه زمان‌بندی و اولویت احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط6 براساس روند تامین منابع مالی مورد نیاز، از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، در پایان بازدید صورت‌گرفته از پروژه توسعه جنوبی خط6 مترو، ضمن تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته شرکت متروی تهران و نیز دست‌اندرکاران این پروژه در وضعیت اقتصادی فعلی کشور، اعلام آمادگی کردند تا مشکلات مربوط به تکمیل و توسعه هرچه سریع‌تر خطوط موجود را در نشست‌های تخصصی با دست‌اندرکاران نهادهای ذیربط دولتی مطرح کرده و برای رفع آنها پیگیری‌های لازم را انجام دهند. خط6 متروی تهران به طول 32کیلومتر از 9منطقه پایتخت عبور کرده و با 27ایستگاه، دارای 7ایستگاه تبادلی با سایر خطوط متروی تهران است. بخش توسعه جنوبی این خط در مجموع 10کیلومتر طول داشته و با تکمیل آن، شبکه راه‌آهن ریلی سراسری کشور، ارتباط و اتصالی مؤثر به شبکه متروی پایتخت پیدا خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید