• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169129
+
-

کاسمیرو گران‌تر است یا رایس؟

کاسمیرو گران‌تر است یا رایس؟

درحالی‌که مارکا خبر داده بود ممکن است پاری‌سن‌ژرمن کاسمیرو را در راه انگلیس هایجک کند، رئال‌مادرید این هافبک برزیلی را دودستی به منچستریونایتد تقدیم کرد تا به‌دست دشمن نیفتد. مارکا ادعا کرده بود باشگاه فرانسوی برای کاسمیرو 90میلیون یورو می‌پردازد. تانک برزیلی در ازای مبلغ 60میلیون یورو به‌علاوه 10میلیون افزونه با منچستر قرارداد بست و بلافاصله نوشت: «من شگفت‌انگیزترین داستانی را که در رویایم تصور می‌کردم، زندگی کردم. امیدوارم روزی برگردم به جایی که همیشه خانه‌ام خواهد بود. هزار سال دیگر هم نمی‌توانم آنچه را که رئال و مادریدسیموها به من دادند، به آنها برگردانم. زنده باد مادرید.»
   با ورود کاسمیرو اخباری پیرامون ناراحتی اسکات مک‌تامینی منتشر شده. او می‌خواهد به تیمی برود تا بتواند فیکس بازی کند. نیوکاسل از طرفداران طولانی‌مدت مک‌تامینی است و وضعیت او را تحت نظر دارد، درحالی‌که دیوید مویز هم یکی دیگر از طرفداران تأیید شده این بازیکن است و او را برای وستهم می‌خواهد. اورتون، ساوتهمپتون و لستر نیز به همراه باشگاه‌هایی در ایتالیا و آلمان به این بازیکن علاقه دارند.
   حالا خیلی‌ها کاسمیرو را با دکلان رایس مقایسه می‌کنند. هواداران من‌سیتی معتقدند رایس خرید بهتری بوده چون نسبت به دستمزد 400هزار پوندی کاسمیرو در یک هفته تنها 250هزار پوند دریافت می‌کند و جوان‌تر است. البته تجربه کاسمیرو چیز دیگری است و هیچ بازیکنی در دنیا با قابلیت‌های فعلی او قابل‌مقایسه نیست اما این قیاس پولی هم اشتباه است. کاسمیرو ۳۰‌ساله با حقوق هفتگی ۴۰۰‌هزار پوند و قرارداد ۵‌ساله مجموعا ۱۰۴‌میلیون پوند می‌گیرد و ۶۰‌میلیون یورو هم هزینه انتقال او‌ست که در مجموع می‌شود 164میلیون. دکلان رایس ۲۳‌ساله با حقوق هفتگی ۲۵۰‌هزار پوند و قرارداد ۵‌ساله، مجموعا ۶۵‌میلیون پوند دریافت می‌کند اما ۱۲۵‌میلیون یورو هزینه انتقال او به منچسترسیتی بوده که هزینه این انتقال در مجموع می‌شود ۱۹۰میلیون پوند. پس رایس که گزینه اصلی هافبک دفاعی در ترکیب من‌سیتی نیست، نسبت به کسی که قرار است من‌یونایتد را از این وضعیت نجات دهد، گران‌تر است.
   مارکا و آاس گفته بودند رئال برای جانشینی کاسمیرو بازیکنی نمی‌خرد اما انگار خبرهایی هست. هویبیرگ، هافبک دانمارکی تاتنهام که سابقه بازی در بایرن، شالکه و ساوتهمپتون را هم دارد، فعلا گزینه اصلی خرید است. او در 2‌هفته اول این فصل، 2‌گل برای تاتنهام زده و اسم‌و‌رسمی پیدا کرده است. البته نباید فراموش کرد که از تاتنهام نمی‌شود بازیکن خرید. رئال‌مادرید برای جذب مودریچ و بیل از این باشگاه زحمت زیادی کشید و پول زیادی هزینه کرد. منچسترسیتی فصل گذشته با 150میلیون یورو هم نتوانست هری کین را بخرد. بعید است دیوید لوی، مالک این باشگاه هویبیرگ را به رئال بدهد. او تا سال2025 قرارداد دارد. این هم بعید است که پرس حاضر باشد برای چنین بازیکنی 40میلیون یورو پول بدهد. از داخل باشگاه خبر می‌رسد که پرس می‌خواهد پول فروش کاسمیرو را خرج ادامه بازسازی ورزشگاه برنابئو کند. رئال در نقل‌وانتقالات زمستانی اگر لازم شد برای خرید هافبک و مهاجم یا وینگر اقدام خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید