• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169121
+
-

پیامی به رشید!

سپاهانی‌ها چراغ خاموش دروازه‌بان سابق خود را به خدمت گرفتند تا با مظاهری رقابت کند

فهرست بازیکنانی که در این فصل از لیگ‌های خارجی به فوتبال ایران بازگشته‌اند، هر روز کامل‌تر می‌شود. پیام نیازمند تازه‌ترین اسمی است که خودش را در این فهرست می‌گنجاند. شاید در هیچ دوره دیگری در تاریخ لیگ برتر، چنین چیزی سابقه نداشته است. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این مهاجرت معکوس، زنده نگه داشتن شانس حضور در رقابت‌های جام جهانی باشد. پیام نیازمند یک سال قبل سپاهان را ترک کرد تا به پورتیموننزه در فوتبال پرتغال ملحق شود. او ابتدا فقط در چند مسابقه حذفی برای این تیم به میدان می‌رفت اما نخستین تجربه‌اش را در لیگ پرتغال روبه‌روی پورتو و مهدی طارمی پشت سر گذاشت و تیمش در آن مسابقه گلباران شد تا شب وحشتناکی برای پیام رقم بخورد. او حالا بعد از فقط یک فصل، مثل محمد محبی از پرتغال راهی ایران می‌شود اما برخلاف این بازیکن، به تیم سابقش برمی‌گردد. نیازمند در همین تابستان از فولاد و چند باشگاه دیگر هم پیشنهاد داشت اما تصمیم گرفت دوباره لباس سپاهان را به تن کند؛ تیمی که خاطرات بسیار خوبی را با آن سپری کرده است. این خرید البته برای باشگاه اصفهانی کمی غیرمنتظره به‌نظر می‌رسید. چرا که آنها این کار را در سکوت کامل خبری انجام دادند و انتظار نمی‌رفت که به‌دنبال خرید یک ستاره دیگر در بازار باشند. تیمی که خوب بسته شده و فصل را هم عالی شروع کرده، تا اینجا کاملا از حواشی دور بوده است اما داشتن 2 گلر که به‌صورت همزمان مدعی حضور در ترکیب اصلی هستند، ممکن است حواشی خاصی برای این تیم به‌وجود بیاورد. آنها با این خرید نشان داده‌اند که با جدیت زیادی به‌دنبال قهرمانی لیگ هستند و نمی‌خواهند هیچ تردیدی در مورد خودشان به جای بگذارند.
 این خرید، پیامی برای رشید مظاهری است. سنگربانی که در میانه‌های فصل گذشته راهی سپاهان شد و عملکرد نسبتا خوبی در این تیم داشت اما هیچ‌وقت به بهترین فرم روزهای فوتبالش برنگشت. رشید حتی در مسابقه همین هفته با نساجی هم نشان داد که هنوز ضعف‌هایی دارد. او با خوش‌شانسی از داور مسابقه کارت قرمز نگرفت اما شاید همین صحنه از نگاه کادر فنی برایش گران تمام شود. رشید در مسابقه اول با استقلال هم چند خروج بسیار بد از دروازه داشت که ظاهرا از دید مورایس و دستیارها پنهان نماند. به هر حال این خرید، شرایط او را سخت خواهد کرد. مظاهری یک رقابت سخت را برای پیراهن شماره یک استقلال با حسین حسینی داشت و این رقابت را واگذار کرد تا سیدحسین در استقلال بماند و خودش راهی مقصد دیگری شود. او حالا باید در معرض رقابت دشوار دیگری قرار بگیرد. آن هم با بازیکنی که دوران بسیار خوبی در اصفهان داشته و در بین هواداران سپاهان نیز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.
 برای خود پیام هم، این یک فرصت ویژه برای نزدیک شدن به جام جهانی است. او در 2 اردوی آخر تیم اسکوچیچ غایب بود و جایش را در اردوها به حسینی داد. نیازمند می‌دانست که اگر در پرتغال بماند، احتمالا باز هم نیمکت‌نشین خواهد بود و به ایران برگشت تا برای سپاهان بازی کند و همان آمادگی قبلی‌اش را به‌دست بیاورد. او بدون شک یکی از مهم‌ترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران و یکی از آینده‌دارترین بازیکنان ایرانی است. ستاره‌ای که در اوج جوانی لژیونر شده و هنوز فرصت‌های زیادی برای رسیدن به پیشنهادهای بهتر دارد. بازگشت پیام، جنس سپاهان را برای قهرمانی کاملا جور می‌کند. حالا دیگر می‌توان آنها را پرمهره‌ترین تیم این فصل فوتبال ایران دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید