• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169127
+
-

نکته بازی/10نفره کرد؟ چطوری؟

بعد از توقف پرسپولیس برابر فولاد، مطابق معمول پیشکسوتان این تیم به صحنه آمدند و اظهارنظر کردند. البته که حق آنهاست و برخی اظهارات هم کاملا منطقی و معقول بود، اما یکی هم مثل مرتضی فنونی‌زاده بار دیگر دیدگاه‌های ناب خودش را به رخ کشید و توانایی‌هایش را نشان داد. آقا مرتضی در یک فراز درخشان از مصاحبه‌اش گفته: «با ورود تمیروف پرسپولیس 10نفره شد.» خب البته تمیروف منتقدان زیادی دارد و نوع فوتبالش هم طوری است که کسی نمی‌تواند از او دفاع کند، اما اینکه این بازیکن چطور با ورودش به زمین در دقیقه91 باعث 10نفره شدن پرسپولیس شده، سؤالی است که خود فنونی‌زاده باید جواب بدهد. یعنی پرسپولیس در 91دقیقه قبل از حضور تمیروف، 11نفره بود و با ورود او کمر تیم شکست؟

جست‌وجوگران «سه هیچ» شروع کردند
در فوتبال ایران آنقدر که تیم‌ها بیرون از زمین دنبال پیروزی هستند، داخل زمین به این منظور تلاش نمی‌کنند. پارسال باشگاه‌های مختلف کلی شکایت از رقبا داشتند که براساس آن خواهان 3 بر صفر شدن نتیجه مسابقات رودررو می‌شدند؛ حالا گاهی این شکایات به نتیجه می‌رسید، گاهی هم نه. اما باشگاه‌های گرامی یک تیر در تاریکی رها می‌کردند. امسال هم  چراغ اول را فولاد روشن کرده است. تیم اهوازی که مقابل پرسپولیس 90 دقیقه دفاع کرد و آشکارا از کسب تساوی راضی بود، بعد از پایان مسابقه بابت بازی کردن سینا اسدبیگی، خرید جدید سرخپوشان به کمیته انضباطی شکایت کرد. ذوب‌آهن مدعی است فسخ قرارداد اسدبیگی غیرقانونی بوده و اگر ادعای این باشگاه ثابت شود، قرمزها دچار دردسر خواهند شد.

به خدا فهمیدیم باشگاه بزرگی هستید
کیست که در ریشه‌دار بودن، قدمت و محبوبیت سپاهان شک داشته باشد؟ این باشگاه یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایران است که مخصوصا از اوایل دهه 80 و با حرفه‌ای شدن فوتبال، با تزریق پول هنگفت موفق شد به جمع مدعیان قهرمانی بپیوندد. همه اینها سر جای خودش، اما واقعا دلیلی ندارد گزارشگر بومی بازی سپاهان و نساجی نزدیک به 10بار روی این مسئله تأکید کند. سوگیری‌های افراطی برخی از گزارشگران استان‌ها یک بحث قدیمی و تکراری است که انگار هیچ‌وقت قرار نیست به پایان برسد. این هفته هم دوست عزیزمان در اصفهان که حسابی از استارت خوب سپاهان سرخوش بود تا جایی که می‌توانست از شکوه و عظمت این تیم سخن گفت. آقا اجازه بدهید این بزرگی را خود مخاطبان حس کنند، نه اینکه به زور در مغزشان فروکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید