• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169032
+
-

در دومین جلسه ستاد اربعین شهرداری بررسی شد

پیش‌بینی سازوکار حمل‌ونقل زائران در اربعین

بخشی از جابجایی زائران مراسم اربعین بر عهده شهرداری تهران است که آن را با استفاده از اتوبوس‌های خود انجام می‌دهد. جزئیات این کار در دومین جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران با حضور شهردار تهران بررسی شد. به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در این جلسه با تأکید بر این موضوع که خدمت به زائران حسینی در اربعین برای شهرداری تهران نعمت است، گفت: آنچه مهم است تقدس ماموریت ما در اربعین حسینی است و باید تلاش کنیم این ماموریت را باکیفیت انجام دهیم و در کنار آن نیز برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا در تهران کارها بر زمین نماند.
او افزود: نکته دیگر این است که بتوانیم در دل این خدمت، سازمانی مردم‌نهاد ایجاد کنیم. این اقدام، عملیات بزرگی است که چند هزار نیروی جوان با پوشش‌های یکدست به مراسم اربعین اعزام شوند تا در اربعین حسینی خدمتی آبرومند داشته باشیم.
در ادامه این جلسه محمدامین توکلی‌زاده، رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران گزارشی از آخرین اقدام‌های انجام شده تا به امروز برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی ارائه کرد و پس از آن مدیران مربوطه کمیته‌های ستاد از جمله حمل‌ونقل و خدمات شهری به بیان نظرات، برنامه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.
پیش‌بینی سازوکار حمل‌ونقل زائران حسینی در مرزهای ایران و عراق، نصب و جانمایی علائم ترافیکی، تمرکز بر ظرفیت‌ها برای خدمات پس از مراسم اربعین حسینی، توجه به ظرفیت شهرهای مرزی پس از مراسم اربعین حسینی، توجه به ملزومات مورد نیاز جهت پیشگیری از گرمازدگی زائران و پیش‌بینی سرویس بهداشتی سیار از موضوعاتی بود که در دومین جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اقدامات حوزه ایمنی
دومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران نیز به ریاست شهردار تهران و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی درباره آخرین وضعیت مصوبات جلسه پیشین قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران ارائه شد.
مکاتبه با سایر نهادها درباره مشکلات و معضلات موجود با هماهنگی کمیته حقوقی و قضایی دبیرخانه قرارگاه (سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران) و فرایند تدوین برنامه (تدوین برنامه مخاطره‌محور و تدوین برنامه کمیته‌ها) از مصوبات جلسه قبلی قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران بود.
وضعیت آماری اقدامات احصا شده در قرارگاه، موضوعات بسیار مخاطره‌آمیز درون شهرداری، گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن جدید، لزوم تعیین و تکلیف ابنیه ناایمن شهر تهران و طراحی و اجرای مستمر انواع تمرین و آموزش‌های لازم از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید