• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 27 مرداد 1401
کد مطلب : 168978
+
-

نکته بازی/تیتر یا نقشه گنج؟

لطفا به این تیتر توجه کنید: «رمزگشایی از ضربه سر جنجالی رقیب سابق طارمی به‌صورت بازیکن حریف.» فکر می‌کنید این تیتر در مورد چیست؟ آفرین؛ درگیری داروین نونز با بازیکن کریستال پالاس که منجر به اخراج مهاجم لیورپول شد. نونز در لیگ انگلیس به بازیکن حریف کله زده و کارت قرمز گرفته، بعد یکی از خبرگزاری‌های محترم برای اینکه موضوع را به مهدی طارمی ربط بدهد، چنین فرمول پیچیده‌ای خلق کرده است. حالا رقابت نونز با طارمی بر سر چه بوده؟ هیچی، هر دو در لیگ پرتغال بازی می‌کردند. آقا قرار نیست چون اسم طارمی کلیک‌بگیر است، همه‌‌چیز را به او ربط بدهیم که. یک خبرگزاری محترم دیگر هم چند روز پیش تیتر زده بود: «درخشش گزینه سابق پرسپولیس مقابل حریف پیشین استقلال.» یعنی قشنگ نقشه گنج است!

عمری؛ محک گل‌محمدی
یکی از پرتکرارترین انتقادها از یحیی گل‌محمدی این بوده که او معمولا ریسک استفاده از بازیکنان جوان را به جان نمی‌خرد. هنوز هیچ جوانی را نمی‌توان پیدا کرد که در اثر اعتماد یحیی تبدیل به بازیکن فیکس و ستاره تیم شده باشد. حالا اما گل‌محمدی در این زمینه با یک چالش جدی مواجه است. محمد عمری که فصل گذشته هم دقایق کوتاهی به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت، در بازی اول فصل جاری برابر ذوب‌آهن در اثر کمبود مهره پرسپولیس به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و یک توپ هم به تیر دروازه زد. از حالا به بعد این بازیکن به شکل مضاعف زیر ذره‌بین هواداران رفته و باید دید با وجود تجمع ستاره‌ها آیا یحیی در طول فصل به اندازه کافی به عمری میدان می‌دهد یا نه.

چشم بسته غیب گفتید؟
تیترهای ما مطبوعات هم گاهی واقعا جالب است. در شرایطی که عالم و آدم می‌دانند فهرست استقلال پر است و برای جا دادن این همه بازیکن باید حداقل 2 نفر خط بخورند، یک روزنامه محترم تیتر زده: «ساپینتو 3 نفر را نخواست.» طبیعتا هیچ اسم یا نشانی از این 3 نفر در خبر مورد نظر درج نشده، اما کل موضوع درست است، برای اینکه سرمربی استقلال اصلا چاره‌ای جز نخواستن چند بازیکن ندارد. داستان مثل این است که من به شما بگویم: «لیونل مسی امروز ناهار خواهد خورد و به‌احتمال زیاد شب هم شام می‌خورد.» خب باید بخورد دیگر؛ فتوسنتز که نمی‌تواند بکند! ساپینتو هم به‌خاطر محدودیت‌های قانونی باید نام چند نفر را خط بزند، حتی اگر علاقه شدید قلبی به همه نفراتش داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید