• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 27 مرداد 1401
کد مطلب : 168965
+
-

تبعیدی‌ها در تهران

شیری، آقایی و احسان پهلوان که از پرسپولیس کنار گذاشته شده‌اند به همراه سایر ستاره‌های فولاد فردا در ورزشگاه آزادی نبرد سختی با تیم یحیی خواهند داشت

تیتر یک
تبعیدی‌ها در تهران

هفته دوم از فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، امروز و فردا برگزار می‌شود. مهم‌ترین بازی این هفته قطعا مصاف پرسپولیس و فولاد دو تیم بزرگ و مدعی لیگ است که حضور بازیکنان سابق پرسپولیس در ترکیب تیم میهمان این مسابقه را جذاب‌تر و حساس‌تر هم خواهد کرد. این مسابقه روز جمعه برگزار می‌شود و روز پنجشنبه هم استقلال میهمان ملوان انزلی است. اما از مسابقه مس رفسنجان با گل‌گهر هم غافل نشوید که یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته است و داربی دو تیم پرقدرت و مدعی استان کرمان است.

  ملوان-استقلال
بازی‌های هفته دوم را استقلال و ملوان آغاز می‌کنند که بعد از سال‌ها دوری انزلی‌چی‌ها از لیگ برتر دوباره این مصاف کلاسیک را به یاد سال‌های دور روی صحنه می‌برند. جدال استقلال و ملوان، دوئلی به قدمت تاریخ فوتبال ایران است اما دوری ملوان از لیگ برتر، پخش این سریال مهیج را به مدت 6سال متوقف کرده بود. امروز ورزشگاه پیر انزلی بعد از 6سال دوباره به چرخه لیگ برتر بازمی‌گردد و البته افسوس بزرگ این است که سن‌سیروس در این بازی خالی از تماشاگر خواهد بود. هواداران استقلال شدیدا منتظر اولین برد تیم ساپینتو هستند و این برد را با حضور قائدی و محبی که در هفته اول حضور نداشتند کاملا محتمل می‌دانند.

  مس رفسنجان - گل‌گهر
دومین بازی امشب، داربی کرمانی‌ها است که فصل گذشته از بازی‌های جذاب و پرگل لیگ برتر بود. بازی رفت سال گذشته 2-2 مساوی شد و بازی برگشت هم در رفسنجان با برتری 2-1 گل‌گهر به پایان رسید. گل‌گهر و مس از تیم‌های قدرتمند لیگ و امیدوار به حضور در رده‌های بالای جدول هستند. به خصوص گل‌گهر که ترکیب فصل گذشته‌اش را تقریبا حفظ کرده و در حالی که سپاهان و سرخابی‌ها بعد از تغییرات زیادشان قرار است چند هفته‌ای را به انتظار هماهنگ شدن ترکیب جدید سپری کنند، تیم قلعه‌نویی با هماهنگی کامل به دنبال جمع کردن امتیازات هفته‌های ابتدایی است.

  سپاهان - نساجی
صدرنشین هفته دوم لیگ برتر یا از همان داربی کرمان بیرون می‌آید و یا از همین بازی. سپاهانِ مورایس بازی بزرگ هفته اول را با 2گل از استقلال برد و اولین صدرنشین فصل جدید شد. خیلی‌ها بعد از آن پیروزی، سپاهان را بزرگ‌ترین مدعی فصل جدید لقب دادند اما برای این ادعاها هنوز خیلی زود است. مورایس هفته اول با فوتبال محافظه‌کارانه‌اش از زمین استقلال موفق بیرون آمد و البته از شانس و اقبال هم به اندازه کافی بهره برد. اما باید دید در مصاف با نساجی که قطعا با دفاعی بسته برای گل نخوردن به نقش‌جهان می‌رود تا چه اندازه موفق خواهد شد. بازی هفته اول، تست خط دفاعی سپاهان بود و بازی امشب، تست خط حمله این تیم خواهد بود.

  تراکتور-ذوب‌آهن
بازی‌های جمعه با مصاف قربان بردیف و مهدی تارتار در تبریز آغاز می‌شود. تراکتور در هفته اول هم با وجود باخت تیمی بهتر از تراکتور فصل گذشته بود. آیا بردیف با خارجی‌های باکیفیتش در این بازی اولین برد را برای تبریزی‌ها کسب می‌کند؟ یا تیم تارتار مقابل تراکتور هم مثل بازی با پرسپولیس دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد؟ اینها سوالات مهم این بازی هستند.

  3بازی وسط جدولی
هوادار فردا در حالی میزبان نفت مسجدسلیمان است که هر دو تیم 3امتیاز دارند و ممکن است با 6امتیاز در پایان هفته دوم حتی صدرنشین هم بشوند. اما صدرنشینی در هفته‌های اول ملاک نیست و این دو تیم در بهترین شرایط تیم‌های میانه جدول خواهند بود. مثل پیکان که فردا میهمان مس کرمان خواهد بود و شبیه آلومینیوم و صنعت‌نفت که در آبادان به مصاف هم می‌روند.

  پرسپولیس - فولاد
و اما آخرین بازی هفته دوم و بزرگ‌ترین بازی این هفته را پرسپولیس و فولاد از ساعت20:30 جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌کنند. پرسپولیس پارسال 6امتیاز از فولاد گرفت اما امسال بازی با فولاد دشوارتر هم شده است. نکونام بازیکنان زیادی را به خدمت گرفته و مصاف باتجربه‌هایی چون دژاگه و وریا با سرخپوشان هم جالب خواهد بود. اما از همه مهم‌تر، دوئل پرسپولیسی‌های سابق با یحیی گل‌محمدی است. مهدی شیری، احسان پهلوان و سعید آقایی انگیزه‌های خیلی زیادی برای رویارویی با پرسپولیس خواهند داشت. البته ساسان انصاری و وحید حیدریه هم بازیکنانی هستند که تبعید از پرسپولیس برای آنها هم رخ داده اما در سال‌های دورتر. هر دو تیم پرسپولیس و فولاد هفته اول را با تساوی بدون گل تمام کردند. شاید فولاد این هفته به تکرار همان نتیجه هم راضی باشد اما پرسپولیسی‌ها تشنه گلزنی و کسب پیروزی‌اند. امید آنها هم به یورگن لوکادیا است که آمده تا مشکل تمام‌کنندگی را در تیم یحیی حل کند. آیا تیمی که بیشترین گل‌سازهای لیگ را دارد از این بازی گلزنی را هم به آپشن‌هایش اضافه خواهد کرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید