• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 27 مرداد 1401
کد مطلب : 168974
+
-

حذف گیتار از ارکستر استقلال

ارسلان مطهری، محمد حسینی و آمانوف در لیست خروجی استقلال قرار گرفتند اما شایداین لیست بعد از بازی امروز دستخوش تغییراتی شود

حذف گیتار از ارکستر استقلال

امیرحسین اعظمی

بعد از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و زمانی که مدیران باشگاه به‌دلیل فشار هواداران و رسانه‌ها، اقدام به خرید بازیکن می‌کردند، قابل پیش‌بینی بود که با انتخاب سرمربی جدید تعدادی از نفرات تیم کنار گذاشته شوند. این اتفاق در 2 هفته گذشته در تراکتور هم رخ داده بود و حالا ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی‌ها تصمیم نهایی خودش را گرفته و 3بازیکن را کنار گذاشته است. ارسلان مطهری، سیدمحمد حسینی و آمانوف بازیکنانی هستند که در لیست مازاد ساپینتو قرار گرفته‌اند، هر چند که یکی از مسئولان استقلال به همشهری ورزشی خبر داد، قرار گرفتن نام آمانوف در لیست مازاد استقلال فعلا قطعی نیست.

جدایی ذخیره طلایی
ترافیک بالا در خط حمله باعث شد برخی از بازیکنان استقلال برای انجام بازی بیشتر به‌دنبال جدایی باشند و ساپینتو می‌تواند با خیال راحت‌تری از میان گزینه‌های باقیمانده ترکیب خط حمله‌اش را انتخاب کند. بازگشت قائدی و جذب محبی خبر خوبی برای مهاجمان استقلال نبود، درحالی‌که خیلی‌ها تصور می‌کردند آرمان رمضانی در فهرست خروج آبی‌ها قرار بگیرد در نهایت این اتفاق برای ارسلان مطهری رخ داد، مهاجمی که در استقلال لقب «ذخیره طلایی» را به او داده بودند و حالا باید از این تیم جدا شود. شاید حضور مهاجمانی که سبک بازی‌شان شبیه مطهری است، باعث شد تا در نهایت ساپینتو این بازیکن را کنار گذاشته و رمضانی را حفظ کند. از تراکتور به‌عنوان مقصد بعدی مطهری نام برده می‌شود، هر چند که گفته می‌شود او غیراز تراکتور 2 پیشنهاد خوب دیگر هم دارد.

حسینی هم قربانی شد
اتمام خدمت سربازی مرادمند و سیاوش یزدانی هم خبر خوبی برای سیدمحمد حسینی مدافع جدید استقلال نبود؛ بازیکنی که فصل گذشته عملکرد خوبی در هوادار داشت. با حضور رافائل سیلوا، عارف غلامی، یزدانی، مرادمند و حتی روزبه چشمی، طبیعتا فرصتی به حسینی نمی‌رسید و ساپینتو هم در نهایت حسینی را در لیست خروجی قرار داد. حسینی از اقدام مسئولان باشگاه و ساپینتو ناراحت است، او که در این چند روز شایعه مصدومیتش هم مطرح بوده می‌گوید: «من غیرفوتبالی بیرون آمدم و از جای دیگر صحبت‌هایی شد تا از لیست خارج شوم. دیگر نمی‌خواهم بیشتر از این صحبت کنم و در زمان مناسب حرف می‌زنم. من هیچ مصدومیتی ندارم و با دلایل فنی از تیم کنار گذاشته نشدم. 3هفته است با استقلال محکم تمرین می‌کنم و پزشک تیم شاهد است که هیچ مشکلی ندارم. واضح‌تر از ایفمارک وجود ندارد که اگر مصدوم باشید، مجوز بازی نمی‌دهند. اینها بهانه‌های من‌درآوردی است.»
حسینی تأکید می‌کند: «باشگاه استقلال باید با من توافق کند و ضرر و زیان این تصمیم را بدهد. من به‌خاطر استقلال پیشنهادهای سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان و... را رد کردم. تیم هوادار که فصل گذشته در آن بازی می‌کردم، جا ندارد که برگردم. با این تصمیم باشگاه استقلال چه کار باید بکنم؟ مگر می‌شود باشگاه بزرگی مثل استقلال چنین کاری کند؟»

آمانونف هم جدا می‌شود؟
در مورد آمانوف تصور می‌شد که این بازیکن می‌تواند در فهرست زیر 25سال آبی‌ها قرار گیرد اما رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ آب پاکی را روی دست استقلال ریخت و اعلام کرد بازیکن ازبکستانی در فهرست بزرگسالان تیم قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، آمانوف یکی از سهمیه‌های بازیکن خارجی تیم را پر کرده و به‌نظر می‌رسد که ساپینتو نیز اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد چرا که او حتی در فهرست استقلال برای بازی با سپاهان حضور نداشت. تمام این مسائل دست به‌دست هم داده تا آمانوف در آستانه جدایی قرار بگیرد. این احتمال هم وجود دارد که در روزهای آینده یکی دو بازیکن دیگر هم از استقلال کنار گذاشته شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید