• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168822
+
-

شورای اطلاع‌رسانی دولت:

ادعاهای مرعشی درباره دولت براساس آمارهای غیرواقعی است

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت توضیحاتی را درباره ادعاهای اخیر حسین مرعشی پیرامون عملکرد دولت سیزدهم ارائه کرد.
 شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به اظهارات اخیر حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران تأکید کرد: حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گویی ادعاهای نادرستی را مطرح و آمارهای غیرواقعی بیان کرده و بر مبنای آنها به قضاوت درباره عملکرد دولت سیزدهم پرداخته است. در این اطلاعیه آمده است: آقای مرعشی تلاش کرده بدهی کلان به‌جا مانده از دولت روحانی برای رئیسی را طبیعی جلوه دهد، این در حالی است که حجم بدهی‌های دولت روحانی آنقدر وحشتناک و کلان است که بهتر است به بخشی از آن اشاره شود. دولت سیزدهم در حالی شروع به‌کار کرد که کشور با ۸.۷‌میلیارد دلار بدهی خارجی (آمار مربوط به پایان خرداد‌۱۴۰۰) مواجه بود.
حسین مرعشی درباره میراث بدهی دولت روحانی برای رئیسی گفته بود که بدهی‌ها یکی از آن حرف‌های عجیب و غریب است. کشور یک دارایی و یک موجودی دارد؛ همیشه دولت‌ها یک‌سری بدهی دارند.
دولت آقای ابراهیم رئیسی هم با حجم بالایی از بدهی قطعا دولت را به دولت بعد از خود تحویل خواهد داد و این یک امر جاری است. آقای رئیسی چون تجربه کار اجرایی نداشتند و با دولت آشنا نبوده و نیستند، حرف غیرکارشناسی زیاد می‌زنند و این هم یکی از همان حرف‌های غیرکارشناسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید