• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168809
+
-

تسویه‌حساب 72درصدی بدهی‌های زنجانی

قضایی

تسویه‌حساب 72درصدی بدهی‌های زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران درباره وضعیت اجرای حکم اعدام بابک زنجانی، متهم نفتی با بیش از 2.7میلیارد یورو بدهی در زمان برگزاری دادگاه و چرایی تأخیر در اجرای این حکم، گفت: تکلیف اجرای حکم این پرونده بر عهده اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران است. تاکنون نسبت به شناسایی اموال محکوم علیه در داخل کشور، ارزیابی اموال و همچنین اقدام به استرداد اموالی که در خارج از کشور بوده، اقدامات جدی و قاطعانه‌ای صورت گرفته است.  مسعود ستایشی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است، تصریح کرد: مجموع رد مال متهم به شرکت نفت حدود یک میلیارد و ۹۶۶میلیون یورو معادل 72 درصد کل بدهی متهم است. او با بیان اینکه سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال متهم در خارج از کشور به‌دست آمده است، گفت: متهم هم‌اکنون در زندان است. ستایشی درباره آخرین وضعیت حمید نوری، کارمند سابق قوه قضاییه که در بازداشت سوئد به‌سر می‌برد، گفت: حمید نوری در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود، از دسترسی‌های اولیه همچون تماس با خانواده محروم شده و هیچ ارتباطی با خانواده ندارد. هنوز حکم دادگاه را به زبان فارسی به حمید نوری نداده‌اند و فرصت تجدیدنظرخواهی رو به پایان است. انتظار داریم دولت و سیستم قضایی سوئد نسبت به حقوق اولیه حمید نوری بهانه‌جویی نکنند و امیدواریم دادگاه تجدیدنظر مانند دادگاه بدوی نباشد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: اقدامات لازم را درخصوص پرونده حمید نوری انجام می‌دهیم. رأی شهودی براساس شهادت یک‌سری افراد مسئله‌دار بوده و نگاه ما استیفای حقوق این شهروند است. این پرونده دارای ایراداتی است بنابراین امیدواریم بتوانیم در دادگاه تجدیدنظر با تمسک به مسائل حقوقی، بی‌گناهی را نجات دهیم. سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: صلاحیت دادگاه را قبول نداشته و به رأی اعتراض می‌کنیم.

فرزند حمید نوری در نشست سخنگو
در بخشی از نشست روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه، مجید نوری، فرزند حمید نوری با حضور در نشست سخنگوی قوه قضاییه درخصوص پرونده پدرش، گفت: با پلیس سوئد که صحبت می‌کردم می‌گفت، مورد جالب در پرونده این است که این نوع برخورد با پدر شما منحصر‌به‌فرد است. همه افراد و کسانی که در دادگاه بودند می‌گویند که متأسفیم از باب اقداماتی که در رابطه با پدرتان رخ داده است. رفتار آنها به این صورت است که بازداشتگاه را مکرر جا‌به‌جا کرده و ارتباط با پدر را قطع می‌کنند.
بیش از هزار روز است پدرم در انفرادی زندان سوئدی‌ها‌ست و برخی افراد سوئدی دائم به ما می‌گویند به‌خاطر نوع برخورد با پدر شما متأسفیم. هنوز پدرم حکم را به زبان فارسی نخوانده است و کمتر از ۴۰‌روز تا تجدید نظر فرصت باقی مانده و دادگاه سوئد هنوز با وکیل جدیدی که معرفی کرده‌ایم، موافقت نکرده است.

پرونده پرواز اوکراین در مرحله ارسال به دادگاه
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: پرونده با صدور قرار جلب دادرسی کیفرخواست به دادگاه ارجاع شد و برای این مسئله دادگاه ویژه‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح اختصاص دادند.
او اضافه کرد: این پرونده در مرحله دادگاه با اعتقاد به نقص تحقیقات به دادسرا بازگشت و دادسرا در راستای رفع نقص، اقدامات مؤثری انجام داده ‌که پس از تکمیل تحقیقات پرونده را مجددا به دادگاه ارسال خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد در روزهای آتی این پرونده به دادگاه ارسال شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید