• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168440
+
-

در همایش وزارت کشور مطرح شد

تنها راه نجات بخش، حضور حداکثری مردم در میدان است

وزیر کشور در همایش تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: از دید من از میان مسئولیت‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی وزارت کشور، مسئولیت اجتماعی مهم‌ترین است. مسائل امنیتی شاید فوریت بیشتری پیدا کند، اما آنچه از دید من از همه مهم‌تر، ماندگارتر و پایدارتر است، مسائل اجتماعی است، چون مولفه اصلی قدرت است و مولفه‌های دیگر قدرت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی و نظامی در بستر مسائل اجتماعی، خود را نشان می‌دهد. احمد وحیدی با اشاره به حملات امنیتی اوایل انقلاب گفت: آن زمان شرایط طوری بود که حتی ۳۰۰ ترور را در روز داشتیم و این مردم بودند که موفق عمل کردند. الان هم در هر حوزه‌ای که مردم هستند، موفق و حوزه‌هایی که کمتر حضور دارند، ناموفق هستیم.
وزیر کشور در ادامه سخنانش با بیان اهمیت نقش تشکل‌های اجتماعی گفت: در سطح بین‌المللی حرف بزنید و از حقوق پایمال شده مردم ایران در مجامع جهانی شکایت کنید ما هم از شما حمایت می‌کنیم. وزارت کشور محلی برای حمایت از تشکل‌هایی است که در دفاع از حقوق ملت و منافع ملی تلاش و در رفع آسیب‌ها و شناخت مسائل کار می‌کنند. او با انتقاد از فعال بودن ۲۰درصد از تشکل‌های دارای مجوز، خواستار فعالیت سمن‌های بیشتر شد. مشاور رئیس‌جمهور هم در امر مردمی‌سازی دولت نیز در این همایش با بیان اینکه کار تشکل‌های اجتماعی مستحب، فوق برنامه و کار سازمانی نیست بلکه کار اصلی و رویکرد امام و رهبری است، گفت: تنها راه نجات‌بخش، حضور حداکثری مردم در میدان است. براساس گزارش ایرنا، مهدی عبودتیان در تالار وزارت کشور با بیان اینکه بعد از جنگ، اختصاصی‌سازی به جای خصوصی‌سازی و انتفاعی‌سازی به جای غیرانتفاعی‌سازی‌ نشست، گفت: آخرین مشکل که با مشارکت مردم رفع شد، کرونا بود که در حوزه اقتصاد و سلامت باز هم مردم وارد میدان شدند و ماسکی را که قرار بود قیمت آن تا ۲۰۰ هزار تومان برسد با کار جهادی به ۶۰۰تومان رساندند.
او گفت: الگوهای مردمی‌سازی در حکمرانی هنوز در کشور مستقر است، اما آیا کشور و مردم شرایط پذیرش مسئولیت که حقشان است را دارند و چقدر مردم خود را مسئول می‌دانند؟ چقدر حلقه‌های میانی فعالند؟ چقدر حاکمیت حاضر است فعالیت خود را به گروه‌های مردمی واگذار کند و خود نظارت داشته باشد؟ او تصدی‌گری نهادهای اجرایی را یکی از آفات کشور دانست و گفت: نرم‌افزار مردمی‌سازی‌ باید در ذهن حکمران مستقر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید