• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168439
+
-

غربی‌ها هنوز در قرن نوزدهم به‎سر می‌برند

مجلس
غربی‌ها هنوز در قرن نوزدهم به‎سر می‌برند

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‎خارجی مجلس در گفت‎وگو با همشهری آنلاین درباره روند فعلی مذاکرات گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هنوز دچار خودبزرگ‌بینی هستند و فکر می‌کنند در قرن نوزدهم به‎سر می‌برند. آمریکا باور نکرده مجبور به فرار از منطقه ما شده و اروپایی‌ها هم هنوز باور نکرده‌اند چند ماه دیگر با سرد شدن هوا، برخی از دولت‌های آنها با چه مشکلاتی
روبه‌رو می‌شوند.
عباس مقتدایی با بیان اینکه عدم‌تأمین انرژی ازسوی دولت‎های اروپایی برای مردمی که توانمندی مقاومت حتی چند هفته‌ای را ندارند و نمونه آن را در جریان روسیه و اوکراین دیدیم قابل تحمل نیست، افزود: غربی‌ها باید توجه کنند ایران در بحبوحه تحریم‌هایی که آمریکا آن را فلج‌کننده می‌داند، ماهواره به فضا می‌فرستد و دانشمندان ایرانی در لبه مرزهای دانش حرکت می‌کنند.
وی درباره اینکه گفته می‎شود یکی از موانع توافق مسائل پادمانی موجود میان ایران و آژانس است نیز عنوان کرد: ما در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته بیشترین همکاری را با آژانس داشتیم و اکنون نیز براساس حقوق بین‌الملل عمل می‌کنیم. ما همواره با آژانس همکاری‌های لازم را داشته‎ایم؛ بنابراین اگر منافع و خواسته‌های ما در توافق درنظر گرفته نشود، هرگز تحت چنین فشارهایی تن به توافق نخواهیم داد.
مقتدایی همچنین در پاسخ به این سؤال که مجلس تا چه اندازه در جریان جزئیات روند مذاکرات قرار دارد، اضافه کرد: کمیسیون امنیت‎ملی بر رعایت حداکثری قانون مصوب مجلس تأکید دارد و در نخستین فرصت جلسه استماع گزارش مذاکره‌کننده ارشد ایران برگزار خواهد شد. آقای باقری اخیرا از سفر برگشته و مجلس به زودی جلساتی در این زمینه خواهد داشت و نمایندگان در جریان آخرین جزئیات و روند مذاکرات وین قرار می‎گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید