• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168437
+
-

آمادگی مرز مهران برای اربعین

تردد بالای زوار از مرز بین‌المللی مهران در ایام اربعین، توجه بیشتر  به این مرز را می‌طلبد. به‌گزارش مهر، استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۳۰۰میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه‌های استان در حوزه اربعین منعقد شده است، گفت: نیمی از مطالبات پیمانکاران این حوزه پرداخت شده است.
حسن بهرام نیا، با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در حوزه اربعین گفت: ۸۲میلیارد تومان برای ایجاد بیش از ۲۰هزار مترمربع سایبان و ۴۰میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی هزینه شده و لاین دوم پل صلواتی نیز تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از تراکم زیاد زائران در مرز مهران، زمینه اسکان ۳۰هزار زائر در منطقه چغاسبز و ۲۰هزار زائر دیگر در سایر اماکن مذهبی، ورزشی و فرهنگی و... استان مهیا شده است.
وی با بیان اینکه ایمنی سلامت و آرامش زائران بسیار مهم و حیاتی است، گفت: با کمک و مشاوره همه عزیزان زیرساخت‌های اربعین ازجمله مایحتاج اولیه، بهداشت و درمان و تغذیه برای زائران فراهم شده است.
هم‌اکنون ۱۱۰نفر برای استقرار مواکب به‌منظور خدمات دهی در مهران نام‌نویسی کرده‌اند و آستان قدس رضوی نیز ۶۰۰هزار پرس غذا در پایانه مرزی مهران اربعین پخت می‌کند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید