• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168450
+
-

تکمیل قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۱۰

پروژه قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود. به گزارش ایسنا، معاون عمرانی شهردار و رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: این پروژه از میدان معلم آغاز می‌شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می‌کند و در این 13کیلومتر، 13ایستگاه هم درنظر گرفته شده است.  
حمید اعتصام‌فر افزود: با توجه به تغییری که سال 1393در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به‌صورت هوایی و قسمتی نیز به‌صورت زیرزمینی انجام خواهد شد.  قطار شهری کرمانشاه قسمتی را روی سطح زمین و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌کند. رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به‌عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده، گفت: طول فاز اول پروژه 6.6کیلومتر و فاز دوم 4.3کیلومتر است. اعتصام فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: در این ایستگاه(سه راه مسکن) با توجه به بافت فرهنگی- تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم. هم‌اکنون کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم(سه راه مسکن) انجام نشده و از ایستگاه دوم یعنی از ابتدای خیابان کارمندان کار شروع شده است. 
اعتصام فر با اعلام اینکه از مسیر 13کیلومتری قطار شهری کرمانشاه 5کیلومتر آن به‌صورت روگذر است، تصریح کرد: از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه 22بهمن در خیابان ویلا به‌صورت روگذر و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود. وی اضافه کرد: در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود.  
وی با بیان اینکه سال 1410پروژه قطار شهری کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: هم‌اکنون پروژه قطار شهری کرمانشاه برخلاف چیزی که در تصور عموم مردم است، فعال است. اعتصام فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه 5 پیمانکار دارد، گفت: 3 پیمانکار آن با تمام توان کار می‌کنند. یکی از آنها با نصف ظرفیت و دیگری فعالیتش رو به اتمام و در مراحل تحویل نهایی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید