• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168373
+
-

پیش به‌سوی 100

رئال، کورتوا، آنچلوتی و بنزما رکوردها را جابه‌جا می‌کنند

پیش به‌سوی 100

رئال‌مادرید که چهارشنبه‌شب با پیروزی 2 بر صفر مقابل اینتراخت‌فرانکفورت، قهرمان لیگ اروپا به پنجمین قهرمانی سوپرجام اروپا رسید، نودوهشتمین جام تاریخ خود را هم به تالار افتخارات باشگاه اضافه کرد. باشگاه اسپانیایی که حالا 2‌جام از بارسلونا بیشتر دارد، می‌خواهد نخستین باشگاه تاریخ باشد که به رکورد 100جام می‌رسد.

  رئال‌مادرید در 12‌بازی اخیر مقابل تیم‌های آلمانی شکست نخورده و دوسوم بازی‌هایش را برده؛ 8‌پیروزی و 4‌تساوی. اینتراخت فرانکفورت در 10‌بازی قبلی مقابل تیم‌های اسپانیایی شکست نخورده بود و 7برد و 3‌تساوی داشت ازجمله یک‌مساوی و یک‌برد مقابل بارسلونا.
  کارلتو حالا با 4‌عنوان قهرمانی در سوپرجام بالاتر از گواردیولا بهترین سرمربی تاریخ این رویداد است. او 2‌بار با رئال و 2‌بار با میلان فاتح این جام شده و همین افتخار را عینا در لیگ قهرمانان هم برای 2‌تیم تکرار کرده است.
  سرمربیان با بیشترین جام کسب شده با رئال‌مادرید؛ میگل مونیوس 15‌قهرمانی، زین‌الدین زیدان 11‌جام و حالا کارلو آنچلوتی 8‌جام.
  از سال2006 تاکنون هرگز نشده بود که تیمی در فینال چمپیونزلیگ و سوپرکاپ اروپا ترکیبی تکراری داشته باشد که رئال‌مادرید آنچلوتی این کار را انجام داد.
  فلورنتینو پرس هم تعداد جام‌هایی را که برای رئال مادرید آورده است به عدد30 رساند که تنها 3‌جام کمتر از سانتیاگو برنابئو به‌عنوان رئیس باشگاه است.
  رئال از سال2014 در 15فینالی که حضور داشته تنها یک‌بار و با لوپتگی در سال2018 مغلوب شده. آنها در این سال در همین سوپرجام اروپا از اتلتیکو شکست خوردند.
  رئال‌مادرید با پنجمین قهرمانی، خود را در کنار میلان و بارسلونا در صدر جدول پرافتخارترین‌ها قرار داد.

  کاماوینگا با پشت سر گذاشتن رائول به جوانترین بازیکن تاریخ رئال‌مادرید تبدیل شد که در یک‌سال 4‌جام می‌گیرد.
  رودیگر، خرید جدید رئال‌مادرید برای دومین فصل پیاپی فاتح سوپرجام اروپا شد. او فصل پیش با چلسی در این کاپ ویارئال را برده و قهرمان شده بود. آخرین بار تونی کروس صاحب این افتخار شده بود؛ 2013 و 2014 با بایرن و رئال مادرید.
  آلابا، گلزن‌ترین مدافع رئال مادرید در یک سال اخیر (با 4‌گل) بوده است. همچنین او به نخستین اتریشی تاریخ تبدیل شد که در سوپرکاپ اروپا گل می‌زند. آلابای 30ساله، تاکنون موفق به کسب 31جام شده. هر 4گل او خارج از برنابئو بوده. از سال2013، آلابا همیشه فصل خود را با حداقل یک‌جام به پایان رسانده. گل او در سوپرکاپ سومین گلش مقابل فرانکفورت بود، او فقط به شالکه بیشتر گل زده (4).
  تونی کروس و پائولو مالدینی با 5قهرمانی سوپرجام رکورددار این تورنمنت هستند.

کورتوا در این دیدار نه چندان دشوار هم مجبور به واکنش شد. او در 4‌فینالی که درون دروازه رئال‌مادرید ایستاده، آمار وحشتناکی را به ثبت رسانده؛ بسته نگه داشتن دروازه در هر 4‌فینال و مهار 19‌ضربه به سمت دروازه‌اش!
  سوپرجام اسپانیا ۲۰۲۰۵‌شوت به سمت دروازه، ۵‌مهار
  سوپرجام اسپانیا ۲۰۲۲۲‌شوت به سمت دروازه، ۲‌مهار
  لیگ قهرمانان 2021-۲۲ ۹‌شوت به سمت دروازه، ۹‌مهار
  سوپرجام اروپا ۲۰۲۲ ۳‌شوت به سمت دروازه، ۳‌مهار

کریم بنزما نخستین جامش را به‌عنوان کاپیتان رئال‌مادرید بالای سر برد. او احتمالا به‌زودی هشتمین بازیکن رئالی برنده توپ طلا خواهد شد. او تا به امروز 23جام با رئال برده که برابر است با رکورد خنتو. کریم 2‌جام دیگر می‌خواهد تا برسد به رکورد مارسلو به‌عنوان پرجام‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه.

این دومین گل بنزما در سوپرجام بود. او تعداد گل‌هایش با پیراهن رئال را هم با 324گل از رائول عبور داد و حالا تنها رونالدو (450گل) را بالاتر از خودش می‌بیند.

رکوردهای کریم بنزما در یک سال اخیر؛ نوامبر۲۰۲۱ (شاختاردونتسک)، عبور از سانتیانا (۲۹۰) و تبدیل شدن به چهارمین گلزن برتر تاریخ رئال‌مادرید، مارس۲۰۲۲ (پاری‌سن‌ژرمن)، عبور از آلفردو دی‌استفانو (۳۰۸) و تبدیل شدن به سومین گلزن برتر تاریخ رئال‌مادرید، آگوست۲۰۲۲ (فرانکفورت)، عبور از رائول گونزالس (۳۲۳) و تبدیل شدن به دومین گلزن برتر تاریخ رئال‌مادرید. از زمانی که رونالدو از رئال جدا شده، کریم 132گل به ثمر رسانده.

این خبر را به اشتراک بگذارید