• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 13 مرداد 1401
کد مطلب : 167870
+
-

اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیأت دولت چه گفتند؟

دولت پاسخگو به افکار عمومی

دولت
دولت پاسخگو به افکار عمومی

اعضای هیأت دولت در حاشیه جلسه چهارشنبه هیأت دولت مواضع شفافی در ارتباط با برخی انتقادات عمومی و در دفاع از حقوق مردم داشتند. وزیر اقتصاد، وزیر ورزش و جوانان، وزیر ارتباطات، سخنگوی دولت و رئیس سازمان انرژی اتمی چهره‌هایی بودند که گفت‌وگوهای خبری صریحی با خبرنگاران داشتند. تصمیمات معیشتی دولت و در صدر آن تعیین تکلیف افزایش حقوق کارگران و کارمندان به‌ویژه بازنشستگان همچنان جزو اصلی‌ترین محورهای کاری دولتمردان رئیسی قرار دارد. اخیرا هیأت دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اختیارات خود را به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت کار و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه محول کرد. خاندوزی درباره برگزاری جلسه با هیأت امنای سازمان بازنشستگی برای تعیین افزایش حقوق آنها، گفت: جلسه برگزار شده است، اما جزئیات آن را آقای زاهدی‌وفا که وزیر مرتبط هستند، ارائه خواهد کرد.
به‌گزارش همشهری، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات عضو دیگر کابینه نیز از مطالبه مهم این روزهای مردم در انتقاد از کاهش شدید سرعت اینترنت دفاع کرد و آن را مرتبط با 2حادثه مخابراتی یکی در مشهد و دیگری در تهران دانست. او تصریح داشت: مخابرات باید ضرر و زیان مشترکان خودش و ایرانسل را بابت این جریان بپردازد و در این ارتباط دستورات لازم نیز به آنها داده شده است. زارع‌پور در حاشیه گفت‌وگوهایش و در پاسخ به طرح گلایه‌ها از افت سرعت اینترنت، علت اصلی این اتفاق را عقب‌ماندگی زیرساخت‌ها در دولت دوازدهم دانست و گفت: شرایط به‌نحوی پیش رفته‌ که در برخی شهرستان‌ها حتی قادر به ارائه خطوط جدید تلفن نیستیم. او تصمیم دولت سابق در ثابت نگه‌داشتن بهای اینترنت ثابت را به قیمت توقف در به‌روز‌کردن زیرساخت‌ها دانست و گفت: باید ‌افزایش درآمدها، خرج زیرساخت‌ها می‌شد. به‌گفته زارع‌پور، حداقل طی 5سال گذشته در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابرات سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است. او ابراز امیدواری کرد که به‌تدریج این مشکل حل شود تا اینترنت با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.
حضور زنان در ورزشگاه‌ها در سرخط خبرهای یک هفته گذشته، وزیر ورزش و جوانان را به شرح مفصلی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در همین ارتباط واداشت. او درباره نامه فدراسیون بین‌المللی فوتبال درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: ما نامه را پیگیری کردیم. پیشنهاد شده و الزامی نبوده ‌و همان پیگیری‌های قبلی است و تاکنون هم که ما مشکلی نداشته‌ایم، مگر مشکلی در ارتباط با حضور خانم‌ها در استادیوم‌ها داشته‌ایم؟ اگر یادتان باشد، خانم‌ها در آخرین بازی ایران با عراق تشریف آوردند و به بهترین شکل حضورشان رقم خورد.
علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر چرایی آسیب وارد‌کردن سیل مردادماه به نقاط مختلف کشور و پیش‌‌بینی‌های ضعیف در این خصوص، تأکید کرد: از لحاظ آماری قابل پیش‌‌‌بینی است، ولی در حد اندک. شرایط تغییر اقلیمی وضعیتی را ایجاد کرده که پیش‌بینی سازمان هواشناسی و دستگاه‌های دیگر خیلی نمی‌تواند دقیق باشد. من نمی‌خواهم به آن معنا دفاع کنم، ولی از لحاظ علمی این پیش‌بینی خیلی نمی‌تواند جایی داشته باشد. سلاجقه در عین حال افزود: در شرایط تغییر اقلیمی، باید منتظر این موارد باشیم. آنچه مهم است مدیریت کردن این موارد است و اینکه آیا قابل مدیریت‌کردن است یا نه. بارها گفتیم که کاملا قابل مدیریت‌کردن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید