• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 12 مرداد 1401
کد مطلب : 167756
+
-

خبرهای کوتاه/شعار بایرنی‌ها علیه تیم لوا

رابرت لواندوفسکی که برای خداحافظی از بازیکنان و کادر فنی بایرن مونیخ به این شهر سفر کرده بود، هنگام خروج از کمپ تمرینی این تیم با شعار «زنده‌باد مادرید» هواداران بایرن مواجه شد. لواندوفسکی که سال‌ها آرزوی بازی در رئال‌مادرید را داشت، برای آنکه ثابت کند از کریم بنزما و مسی بهتر است، با اصرار فراوان به بارسلونا منتقل شد. لوا در واکنش به این اتفاق گفته است: «ناراحت‌کننده بود. همیشه بابت عناوینی که در بایرن مونیخ کسب کردم و تجربه‌هایی که اینجا داشتم، قدردان هستم. از همه بابت کارهایی که در حقم انجام دادند، تشکر کردم و به آنها هدیه دادم. لحظه‌ای احساسی و سخت را تجربه کردم. صحبت با صالح‌حمیدزیچ؟ همه‌چیز خوب است. با همه دیدار داشتم و بابت زحمات‌شان تشکر کردم. هفته‌های گذشته برای همه سخت بود اما تجربه‌هایی که اینجا داشتم را فراموش نمی‌کنم و از هواداران بابت حمایت‌هایشان ممنونم. هواداران بایرن مونیخ همیشه در قلبم می‌مانند.»

باشگاهداری سسک در ایتالیا

سسک فابرگاس پس از پایان قراردادش با موناکو ترجیح داد به سری‌ب در ایتالیا برود و با کومو قرارداد ببندد. او پس از انتقال به کومو، بخشی از سهام این باشگاه را نیز در اختیار گرفته و قرار است در بازسازی ورزشگاه اختصاصی و ساخت کمپ تمرینی برای این باشگاه سرمایه‌گذاری کند. برند اندونزیایی Djarum (فعال در صنعت دخانیات) مالک اصلی باشگاه کومو است و دنیس وایز، اسطوره باشگاه چلسی، به‌عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌کند. کومو که آخرین بار در فصل 03-2002 در سریA حضور داشته، سال۲۰۲۱ به سریB بازگشت و فصل گذشته را در جایگاه سیزدهم به پایان رساند.

درآمد 24میلیونی رئال
رئال مادرید در این تابستان فقط 2‌خرید جدید یعنی رودیگر و شوامنی را داشته و 80میلیون برای بازیکن فرانسوی هزینه کرده اما درآمدهایی هم داشته. اگر آسنسیو به فروش برسد، دست‌کم 30میلیون یورو نصیب باشگاه می‌شود اما مشکل اینجاست که آسنسیو و ماریانو هم می‌خواهند مثل گرت بیل، ایسکو و مارسلو فصل آخر قراردادشان را بمانند و سپس رایگان جدا شود. رئال یوویچ را رایگان از دست داد تا از شر دستمزدش خلاص شود اما از فروش این بازیکن توسط فیورنتینا 50درصد درآمد کسب می‌کند. بورخا مایورال که با 10‌میلیون یورو به ختافه رفته، گران‌ترین فروش تابستان بود درحالی‌که رئال‌مادرید نیمی از حق انتقال گیلا و کوبو را با 6‌میلیون یورو فروخت. رئال‌مادرید از فروش نیمی از حق انتقال چوست نیز یک‌میلیون یورو درآمدزایی کرد. هم‌اکنون بازیکنانی نظیر ماریانو، رینیر و ادوریوسولا در فهرست مازاد هستند. از طرفی، دنی گومس بازیکن آکادمی رئال‌مادرید که سال گذشته با 2.5‌میلیون یورو راهی لوانته شد و رئال‌مادرید نیمی از حق انتقال او را حفظ کرد احتمالا با 2‌میلیون یورو به الچه خواهد رفت و از این طریق یک‌میلیون دیگر به رئال می‌رسد.

بارسا و فروشی دیگر
با اعلام خوان لاپورتا در نشست خبری مراسم معارفه ژول کنده، 24.5‌درصد از سهام بارسااستودیوز در ازای مبلغ ۱۰۰‌میلیون یورو به کمپانی سوسیوس فروخته شده است. این اقدام کاتالان‌ها برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید باشگاه حیاتی بوده و به این ترتیب بلوگرانا برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود مشکلی نخواهد داشت.

تلاش چلسی برای تلافی
چلسی که بازیکنانی مثل لواندوفسکی، رافینیا و ژول کنده را در رقابت با بارسلونا از دست داده، درنظر دارد رویه‌ای دیگر در نقل‌وانتقالات در پیش بگیرد. باشگاه لندنی می‌خواهد با گزینه‌های مورد نظر باشگاه‌های دیگر مذاکره کند. بیش از یک‌ماه است که منچستریونایتد تلاش می‌کند فرنکی دی‌یونگ را از بارسلونا بگیرد اما این هافبک هلندی راضی به این انتقال نیست. حالا چلسی شرایط او را پرس‌وجو کرده. از سویی توماس توخل می‌خواهد با گزینه گواردیولا و من‌سیتی برای پست دفاع چپ مذاکره کند و کوکوریا را از برایتون بخرد. برایتون به پیشنهاد 40میلیون پوندی من‌سیتی پاسخ رد داده بود. 50میلیون برای بازیکنی که در پست او بن چیلول و مارکوس آلونسو را دارد و هنوز آلونسو به بارسا فروخته نشده، پول زیادی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید