• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 12 مرداد 1401
کد مطلب : 167751
+
-

خبری از «نیس» هست؟

خبری از «نیس» هست؟

باشگاه نیس مدتی است خود را از یک نام بی‌اهمیت، به یک باشگاه خبرساز تبدیل کرده است. نام این باشگاه در سال‌های اخیر از زمان جذب بالوتلی، مهاجم جنجالی ایتالیایی بر سر زبان‌ها افتاد. آنها فصل پیش سرمربی قهرمان لیگ یعنی گالتیه را از لیل جذب کردند. در این تابستان همچنان نام نیس در اخبار به چشم می‌خورد. رضایتنامه گالتیه با 12میلیون یورو به مقصد پاری‌سن‌ژرمن صادر شد تا این مربی جانشین پوچتینو در پاریس شود. نیس فصل گذشته با او پاری‌سن‌ژرمن را از رقابت‌های جام حذفی فرانسه کنار زده و به فینال رسیده بود. لوسین فاوره، سرمربی سابق دورتموند به‌جای گالتیه روی نیمکت این تیم خواهد نشست. باشگاه 7میلیون یورو بیش از پول فروش گالتیه صرف خرید بازیکن کرده و چند بازیکن را نیز رایگان به خدمت گرفته است. خرید بکابکا از لکوموتیو مسکو، 12میلیون برای نیس هزینه داشت اما آرون رمزی و کسپر اشمایکل رایگان به این باشگاه فرانسوی منتقل شدند.
آرون رمزی، هافبک ۳۱ساله و ولزی سابق یوونتوس در انتقالی آزاد و با قراردادی ۳‌ساله به نیس پیوست. یوونتوس در زمستان گذشته این بازیکن را که 8میلیون یورو دستمزد می‌گرفت، به گلاسکو رنجرز واگذار کرده بود. پس از آنکه یوونتوس با این بازیکن برای فسخ قرارداد و پرداخت مبلغ 3میلیون یورو به توافق رسید و هواداران یووه این موضوع را جشن گرفتند، باشگاه نیس در مراسم رونمایی از رمزی اشاره‌ای به سوابق او در یووه و 69باری که پیراهن این تیم را پوشیده، نداشته و حتی از بانوی پیر که لقب یوونتوس است، به‌عنوان «پیرزن» یاد کرده! رمزی که نخستین ولزی تاریخ لیگ یک فرانسه محسوب می‌شود، پس از انجام تنها ۵‌بازی در نیمه نخست فصل گذشته، در نیمه دوم فصل به رنجرز رفت و با این تیم نایب‌قهرمان لیگ اروپا شد.
از سویی، کسپر اشمایکل هم پس از سال‌ها حضور در کینگ‌پاور و دریافت بازوبند کاپیتانی لسترسیتی سرانجام در 35سالگی این باشگاه انگلیسی را ترک کرد و به نیس در فرانسه پیوست. این قرارداد ۳‌ساله به ارزش یک میلیون یورو منعقد شده است. در این فصل از نیس بیشتر از قبل خواهیم شنید. نیس 4بار سابقه قهرمانی لیگ و 3‌قهرمانی حذفی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید