• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 12 مرداد 1401
کد مطلب : 167746
+
-

آماربازی

تیم تراکتور که فصل گذشته با حضور در مکان سیزدهم جدول، یکی از ضعیف‌ترین رتبه‌های تاریخش را به‌دست آورد، امسال عزمش را جزم کرده تا با خریدهای پرتعداد و سرمربی اسم‌ورسم‌دارش قربان بردیف دوباره به اوج برگردد. بردیف بیست‌ودومین سرمربی تراکتور در تاریخ لیگ برتر است و امیدوار است قهرمانی لیگ برتر یعنی مقامی که توسط هیچ‌یک از 21سرمربی قبلی به‌دست نیامد، نصیب این مربی شود که سابقه قهرمانی در لیگ روسیه را هم دارد. در بین 21سرمربی قبلی تراکتور، امیر قلعه‌نویی عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را برای این تیم به‌دست آورده و بالاترین تعداد امتیاز را هم برای این تیم در لیگ برتر گرفته است؛ 155امتیاز. تونی اولیویرا با 106و فراز کمالوند با 104امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.

بهترین گلزن تراکتور در تاریخ لیگ برتر هنوز محمد ابراهیمی است که با لقب اف‌14برای این تیم می‌درخشید و حالا چند سالی است بازنشسته شده. ابراهیمی 31گل برای تبریزی‌ها زده تا بالاتر از بازیکنانی بایستد که سابقه آقای گلی در لیگ را هم دارند. ادینیو که در لیگ14با ثبت 20گل برای تراکتور بهترین گلزن لیگ شده، در مجموع 27گل با لباس این تیم زده و دومین گلزن تراکتوری‌ها است. فرزاد حاتمی با 23و محمد ایرانپوریان با 22گل نفرات بعدی هستند. ایرانپوریان یک مدافع بود و حضورش در این لیست جالب توجه است. رکورد پاس گل در تیم تراکتور نیز متعلق به محمد ابراهیمی است که 23پاس گل برای این تیم داده است. احسان حاج‌صفی با 19و ایرانپوریان با 17پاس گل در رتبه‌های بعدی هستند.

و اما رکورد بیشترین بازی با پیراهن تراکتور در اختیار بازیکنی است که هنوز هم در این تیم حضور دارد و می‌تواند در فصل جدید رکوردش را دست‌نیافتنی‌تر از قبل کند. مهدی کیانی، کاپیتان حال حاضر تراکتور تا امروز 244بازی لیگ‌برتری برای این تیم انجام داده است. محمد ابراهیمی و ایرانپوریان که در بین گلزنان و گل‌سازان تراکتور جایگاه خوبی داشتند، اینجا هم نفرات دوم و سوم هستند. ابراهیمی 199بار در ترکیب تراکتور قرار گرفته و ایرانپوریان هم 132بار با پیراهن این تیم در لیگ بازی کرده است. نفر چهارم این لیست، چهره جالبی است. رضا اسدی با 127بازی، بالاتر از محمدرضا اخباری است و حالا که به تراکتور برگشته می‌تواند این رکورد را بالاتر هم ببرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید