• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 مرداد 1401
کد مطلب : 166866
+
-

گرینویچ/آسیب‌ ورزشی در شطرنج


مسکو: روبات شطرنج‌باز انگشت حریف 7ساله‌اش را که زودتر از موعد به سمت مهره‌ها رفته بود شکست. این شطرنج‌باز عنوان نخستین شطرنج‌بازی که هنگام این بازی دچار آسیب دیدگی ورزشی شده را به‌دست آورد. به گزارش نیوزویک، بازوی روباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی که در حال انجام بازی شطرنج با این پسر بچه بود، بلافاصله پس از حرکت ناخواسته بازیکن جوان، انگشت او را گرفته و با قدرت زیادی فشار داده است. هرچند اطرافیان پسر بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، اما موفق نشدند تا از شکستگی انگشت بازیکن جوان جلوگیری کنند. «سرگئی لازارف»، رئیس فدراسیون شطرنج مسکو درباره این حادثه گفت: «ما این روبات را اجاره کرده‌ایم و قبلا برای مدت زیادی در بسیاری از مکان‌ها همراه با متخصصان آزمایش شده است. ظاهرا این بار اپراتورها از آن غافل شده‌اند. زمانی که کودک مهره را حرکت می‌دهد، سپس باید به روبات زمان داد تا واکنش خود را نشان دهد. اما این بار پسر کمی عجله کرد و ربات دست او را گرفت.»

کرونا علیه گردشگران‌

 بیهای: افزایش موارد ابتلا به کرونا بیش از 2 هزار گردشگر را در یکی از شهرهای ساحلی چین سرگردان کرده است. مقامات شهر بیهای در این شهر، مقررات قرنطینه کرونا را برقرار کرده و دستور داده‌اند جمعیت 1.9میلیون نفری این شهر در طول تعطیلات آخر هفته آزمایش شوند، درحالی‌که تأثیر سیاست دولت چین در مورد «به صفر رساندن ابتلا به کرونا» باعث نگرانی در مورد تأثیر رکودی این سیاست بر دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است. براساس ارقام رسمی که هفته گذشته منتشر شده، اقتصاد این کشور در 3 ماهه دوم سال‌جاری رشد منفی داشته که دلیل آن محدودیت‌های مقابله با کرونا بر فعالیت شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان عنوان شده است. بیهای که یک شهر تفریحی مورد علاقه مردم در منطقه گوانگشی در جنوب چین است، بیش از ۴۵۰مورد ابتلا به کرونا را در خلال 5 روز منتهی به ۱۶جولای ثبت کرده است. 

کابوس‌سازی شرکت هواپیمایی
 
رم: اشتباه بخش پشتیبانی شرکت هواپیمایی کانتاس باعث شد زوجی به همراه کودک 13ماهه‌شان مدام با کنسل شدن پروازهایشان مواجه شوند. به گزارش بیزینس‌اینسایدر، هواپیمایی کانتاس که این زوج از خدمات آن استفاده می‌کردند، با اقدامی عجیب به کودک نوپا ۱۳‌ماهه آنها یک بلیت در یک پرواز متفاوت داد. تلاش‌های آنها برای اصلاح این اشتباه حتی پس از 55بار تماس با شرکت یاد‌شده به‌جایی نرسید. پرواز آنها که طبق گفته پدر خانواده ۹ ماه قبل آن را رزرو کرده  و قرار بود آنها را از رم به آمستردام و سپس از آمستردام به بانکوک تایلند، جایی که آنها می‌خواستند یک شب را قبل از رفتن به استرالیا و خانه آنجا بگذرانند، ببرد. سرانجام کانتاس در بیانیه‌ای گفت که آنها «صمیمانه» از این خانواده عذرخواهی می‌کنند و این یک «خطای مدیریتی پشتیبانی» بوده است و شرکت هواپیمایی هزینه اقامت را به آنها پرداخت خواهد کرد. این زوج در مجموع ۲۰ساعت، ۴۷دقیقه و ۱۳ثانیه را صرف صحبت با نمایندگان خدمات مشتریان این خط هوایی کردند. این زوج گفتند خسارت پیشنهادی شرکت هواپیمایی ۲۰۰ دلار کانادا برای هر شب بوده است، در حالی که آنها‌ هنوز هم سرگردان‌اند و حدود ۱۵ هزار دلار استرالیا، اضافی از جیب خود خرج کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید