• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 مرداد 1401
کد مطلب : 166861
+
-

طوفان فکری

محمد سرابی

حالا درست است که همه اختراعات مهم را قبل از ما انجام داده‌اند ولی دلیل نمی‌شود که بعد از اختراع تلفن و پنی‌سیلین و ایموجی.... تصور کنیم که جهان دیگر برای ایده‌های جدید جایی ندارد. اگر یکی دو روز به اطراف خودمان نگاه کنیم می‌بینیم که سبک زندگی مفید، کارآمد و مؤثر ما هنوز هم نیاز‌های زیادی دارد. علی‌الحساب 3نمونه از این ابتکارات راهگشا را همین‌جا ارائه می‌کنیم.

استارت‌آپ «کرایهِ گوش»: تعداد کسانی که می‌خواهند حرف بزنند خیلی بیشتر از کسانی است که حوصله و اعصاب حرف شنیدن دارند. از این بازار می‌توان برای ایجاد «بیزنس پلن» استفاده کرد. در اینجا مشتری‌ها کسانی هستند که چانه لق دارند و نیرو‌های کاری کسانی هستند که گوش مفت دارند. در فاز اولیه، تعدادی از جوانان را به‌عنوان نیروی کار جذب و از طریق یک شبکه به مشتری‌ها وصل می‌شوند تا مقابل آنها روی چهارپایه بنشینند و گوش کنند و سر تکان دهند. اگر کسی می‌خواهد خاطرات و نظراتش را برای بقیه تعریف کند، باید حساب کاربری‌اش را شارژ کند. در فاز شتاب‌دهنده، پکیج‌های نیم‌ساعته، 3ساعته و بسته طلایی 24ساعته طراحی می‌شود.
گجت «ببند خراب می‌شه»: اینترنت اشیا و لوازم خانگی هوشمند پیشرفت زیادی کرده‌ است اما هنوز هم خیلی از نیاز‌های روزمره تامین نشده است. باید قطعه‌ای به یخچال اضافه کرد که «در» آن به جای اینکه به شکل معمولی باز شود شبیه‌ در‌های ورودی ساختمان‌های تجاری شود. مانند در‌های شیشه‌ای که خودشان آدم را می‌بینند و باز می‌شوند. وقتی کسی وارد آشپزخانه شود، یخچال درها را باز می‌کند و درونش را نشان می‌دهد. با این کار دیگر نیازی به کشیدن دستگیره نیست و به سادگی می‌شود دید که توی یخچال (برعکس تبلیغات‌ قبل از سریال‌ها) هیچ‌چیز جذاب خوشمزه‌ کم‌کالری‌ای وجود ندارد.
اپلیکیشن «برو بالا»: یکی از مشکلات کسانی که وقت خود را روی مبل و در مقابل تلویزیون می‌گذرانند این است که مجبور هستند یک حرکت ثابت را دائما تکرار کنند. این دسته افراد نیاز به اپلیکیشنی دارند که به تلویزیون اتصال پیدا کند و به‌صورت خودکار تمام کانال‌ها را از یک تا 20 بالا ببرد و روی هر کانال به‌صورت تصادفی 20ثانیه تا یک دقیقه توقف کند. بعد از پایان فهرست، با اعلام جمله « این هم که هیچی نداره» تلویزیون را خاموش کرده و بعد از 5دقیقه آن را دوباره روشن کرده و این فرایند را تکرار کند. این اپلیکیشن مصرف‌کنندگان شبانه‌روزی زیادی خواهد داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید