• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166726
+
-

عطر محرم در میدان امام حسین ع

رویداد فرهنگی عطر سیب از ساعت 16امروز در میدان امام حسین ع آغاز و تا 9مرداد ادامه دارد

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

بعد از 2سال وقفه کرونایی، امسال رویداد فرهنگی عطر سیب به شکل همیشگی در میدان امام حسین(ع) برگزار و پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک 5هزار هیئت تهرانی از خدمات این نمایشگاه که 20سال سابقه دارد، استفاده کنند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری رویداد عطر سیب بیان کرد: 2 دهه است که همکاران ما در سازمان، توفیق خدمت در این رویداد را داشته‌اند و در این مدت هدف اصلی ما خدمت‌رسانی به هیئت‌های کوچک و خانگی بوده است.
سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با اشاره به ویژگی‌های رویداد عطر سیب امسال افزود: بیستمین دوره این رویداد از دوم تا نهم مرداد ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.  
فاطمیان‌پور گفت: هر روز برنامه‌هایی فرهنگی در میدان امام حسین(ع) اجرا می‌شود که بخشی از آن شامل مداحی و آوا‌های محرمی است. در این بخش کودکان و نوجوانان هم از برنامه‌های خاص خود استفاده خواهند کرد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به انتقال تجربه از پیرغلامان حسینی به نسل جوان تأکید کرد: در رویداد عطر سیب یک بخش پررنگ نوجوانانه قرار دارد که در آن پذیرای هیئت‌های نوجوانان هستیم و از آنها در ارائه خدمات استفاده می‌کنیم. سیاست سازمان در توجه به نوجوانان این است که نقش واسطه بین کانون‌های جوان و هیئت‌های بزرگ را ایفا کنیم تا آنها بتوانند از آموزش و تجربه هیئت‌های قدیمی مثلا در نظم‌دهی معابر اطراف مراسم استفاده کنند.
او با اشاره به لباس‌هایی که در نمایشگاه عطر سیب عرضه می‌شود، گفت: لباس‌ها باید کیفیت لازم، طرح و نقش متناسب و قیمت مناسب داشته باشند. فاطمیان‌پور همچنین گفت: رویداد عطر سیب 8روز است و در ابتدای ماه محرم به پایان می‌رسد. برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری جلوه سوگ نام دارد و در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین برنامه‌های نوگلان حسینی که از 20سال قبل با کمک آموزش و پرورش اجرا شده است امسال نیز ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره انتخاب مجدد میدان امام حسین(ع) برای برگزاری این مراسم گفت: این میدان دسترسی ‌‌خوبی به وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر مانند مترو، بی‌آرتی و خطوط تاکسیرانی دارد. با پلیس راهور هم هماهنگی‌هایی در زمینه هدایت خودرو‌ها انجام شده است و مهم‌تر اینکه با همکاری فروشگاه‌های شهروند می‌توان به جای خرید مستقیم اقلام از غرفه‌های میدان امام حسین، حواله دریافت آن را به خریدار داد تا از نزدیک‌ترین فروشگاه شهروند کالای مورد نیاز خود را تامین کند.
حجت‌الاسلام مصطفی جامه‌دار، دبیر اجرایی این رویداد نیز در این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره افزایش قیمت اقلام غذایی مانند برنج برای هیئت‌ها، گفت: بنا به آمار سازمان تبلیغات اسلامی، در سال‌های گذشته به‌دلیل شرایط کرونا مراسم برخی هیئت‌ها کم‌فروغ برگزار شد و امسال انتظار داریم آمار مراسم‌ خیلی بیشتر باشد. مواد غذایی مورد نیاز این هیئت‌‌‌ها مانند برنج‌، شکر، رب، روغن و حبوبات است که تلاش می‌کنیم با استفاده از بن‌کارت‌هایی که به هیئت‌های کوچک تهران داده می‌شود به آنها کمک کنیم. در این زمینه با بخش بازرگانی وزارت جهادکشاورزی مذاکراتی انجام شده است.
سال پیش نیز نوزدهمین نمایشگاه عطر سیب در همین میدان به اجرا درآمد، اما رعایت اصول مقابله با بیماری کرونا، فعالیت هیئت‌ها را در فضای بسته محدود کرده بود. امسال و در آخرین روز‌های ماه ذی‌الحجه، آمار فوتی‌های کرونا در ایران رو به رشد است و امید می‌رود که برگزار‌کنندگان هیئت‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود به رعایت اصول مقابله با انتشار ویروس کووید 19توجه داشته باشند.

مکث
غرفه‌های بیستمین نمایشگاه عطر سیب


کتاب عاشورایی، کتاب شعر، تکیه محتشم، تکیه تجربه هیئت، تکیه کودک و نوجوان، کتیبه و بیرق، پوشاک محرمی، چایخانه هیئت، چای و دمنوش روضه، طبل و کتل، لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه هیئت، لوازم صوتی، لوازم نورپردازی، لوازم بهداشتی، ظروف یکبار مصرف و مواد غذایی

این خبر را به اشتراک بگذارید