• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166480
+
-

ضربه آخر را محکم‌تر بزن

تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به جمع 4تیم برتر لیگ ملت‌ها ساعت 23:30 امشب با لهستان بازی می‌کند. ایران در هفته سوم لهستان را شکست داده بود

ضربه آخر را محکم‌تر بزن

محمدطاهر وادی دلتنگ پسرش آقاسیناست و امیرحسین توخته دلتنگ مادرش. توخته یاد مادرش که می‌افتد بغض می‌کند و اشک‌هایش را پنهان. بقیه بازیکنان هم همین وضعیت را دارند، همه دلتنگ خانواده و کشورشان هستند. البته امیرحسین اسفندیار به یاد دوستانش هم هست و میلاد عبادی‌پور و بهروز عطایی دلشان برای همه‌‌چیز تنگ شده. حق دارند اینقدر دلتنگ باشند؛ از نخستین ساعت‌های 8‌خرداد که آخرین خداحافظی‌‌ها را کرده‌اند، دیگر نه روی ایران را دیده‌اند و نه روی هیچ آشنایی را. اما چند روز دیگر باید دوام بیاورند تا لیگ ملت‌های والیبال به پایان برسد و چه خوب است اگر آنها تا روز پایانی بازی داشته باشند.
8تیمی که به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها صعود کرده‌اند و این روزها در بولونیای ایتالیا هستند، آرزو دارند در 3بازی آینده دست به توپ شوند. هر تیم 3بازی انجام بدهد و در همه بازی‌ها برنده باشد، قهرمان است. دیشب 2بازی برگزار شد. آمریکا با برزیل بازی کرد و ایتالیا با هلند. امشب هم 2بازی برگزار می‌شود که در هر طرف بازی یک تیم آسیایی است. ایران با لهستان بازی دارد و ژاپن با فرانسه.
هر مسابقه‌ای در این مرحله حساس است و مهم، اما رودررویی تیم‌هایی که با هم کری دارند، بازی را حساس‌تر می‌کند. بازی ایران و لهستان به‌خاطر همین کری‌هاست که جذاب‌تر از بقیه بازی‌هاست. جدا از مسابقاتی که 2 تیم سال‌های قبل انجام داده‌اند و شکست‌ها و پیروزی‌هایی که داشته‌اند، باختی که لهستان در هفته سوم لیگ امسال و در خانه خودش به ایران داشت، بازی امشب را خاص‌تر کرده است. لهستان با مقام‌ها و مدال‌های جهانی که دارد، برای انتقام می‌آید و ایران هم می‌خواهد ثابت کند که با همین تیم کم‌ستاره‌‌اش اتفاقی به پیروزی نرسیده است. ایران که در هفته‌های دوم و سوم تغییراتی را در تیم داشت، برای مرحله نهایی همه بازیکنانی را که در هفته سوم داشت، حفظ کرده است. ولی لهستان یک تغییر داشته، آنها گرگور لوماچ 34ساله را به تیم اضافه کرده‌اند و قرار است در این بازی او پاس بدهد. لوماچ با میلاد عبادی‌پوردر تیم اسکرا همبازی‌ بود و به خوبی همدیگر را می‌شناسند.
در این چند روزه صحبت از میزبانی بد ایتالیا و به‌خصوص گرمای شدید شهر بولونیا بوده. تصاویر و ویدئوها نشان می‌دهد که چقدر بازیکنان از این گرما کلافه‌اند. فقط ایرانی‌ها شاکی نیستند، تیم‌های دیگر هم تحمل این گرما را ندارند. بعضی‌‌ها نگران شده‌اند که شاید این گرما به ضرر تیم باشد ولی جای نگرانی نیست. ناظران فدراسیون جهانی قبل از مسابقه، دمای سالن را کنترل می‌کنند و اگر دما استاندارد نباشد، اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهند. گرما برای همه تیم‌هاست و ایرانی‌ها بیشتر از بقیه به‌خصوص لهستانی‌ها به این گرما عادت دارند.ایران در بازی‌های هفته‌ سوم نشان داد که مشکل فنی ندارد و اگر خوب بازی کند می‌تواند حتی مقابل تیم‌های بزرگی مثل لهستان هم برنده بازی باشد. به‌خاطر همین است که می‌گویند روحیه و انگیزه، عامل تعیین‌کننده برای برنده بازی امشب است. ایران با پیروزی از بازی قبلی روحیه بهتری دارد و لهستان با شکست، انگیزه بیشتر. درست است که ویدئوهای آخر، خبر از دلتنگی بازیکنان ایران می‌دهند اما آنها که روزهای اول لیگ با بدترین انتقادات روبه‌رو بودند، حالا به فکر برداشتن قدم بزرگ‌تری هستند؛ رسیدن به جمع 4تیم، اتفاقی که قبلا فقط یک‌بار برای تیم ایران افتاده است. تکرار پیروزی سخت اما شدنی است.

توانایی رسیدنبه پیروزی را داریم

جمشید حمیدی

لهستان برای بازی امشب با ایران سعی کرده نقطه‌ضعفی را که در بازی قبلی داشت، تقویت کند. آنها پاسور قبلی‌شان را کنار گذاشته‌اند و لوماچ را به ترکیب‌شان اضافه کرده‌اند. لوماچ از پاسورهای خوب اروپاست، موقعیت‌شناس و قوی است اما کارش خارق‌العاده نیست و سطح پایین‌تری از پاسورهای بزرگ و نامی دنیا دارد. لوماچ قد بلندی هم ندارد که بخواهد برای تیم ما دردسرساز شود. حتی می‌توانم بگویم حضور این پاسور در تیم لهستان بیش از اینکه به نفع حریف باشد، به نفع ماست. لوماچ پاسور قدرتی است و بازیکنان ما در مقابل تیم‌هایی که قدرتی بازی می‌کنند، خیلی بهتر می‌توانند دفاع کنند. در بازی قبلی لهستان در سرویس و دریافت خوب نبود و برعکس ما توانستیم خوب سرویس بزنیم. اگر امشب هم بازیکنان ما بتوانند خوب سرویس بزنند و در دریافت موفق باشند، پیروزی دور از دسترس نیست. بهروز عطایی حتما برای مهار سرویس‌های لهستان در مقاطع مختلف از 3دریافت‌کننده استفاده می‌کند. مهم نیست ما چندبار لهستان را برده‌ایم و چندبار به آنها باخته‌ایم، مهم این است که امشب بتوانیم بازی خوب خودمان را انجام بدهیم. هر چند بازیکنان لهستان باتجربه هستند و در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند اما ما توانایی شکست دادن آنها را داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید