• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166472
+
-

شاخ مجازی و فوق‌ستاره

لواندوفسکی هنوز نیامده، همه نگاه‌ها را به‌خود جلب کرده است

شاخ مجازی و فوق‌ستاره

انتقال لواندوفسکی از بایرن به بارسا هر دو باشگاه را دچار تحول خواهد کرد. بایرن مجبور است سبک بازی‌اش را بدون او تغییر دهد. در بارسا تغییر سبک رخ نخواهد داد، اما تغییر فرهنگ چرا. لواندوفسکی با وجود زدن گل‌های بسیار هرگز بازیکن محبوب سکوها در آلیانس آرنا نبود. در نوکمپ با اینکه او سابقه برخورد لفظی با مسی بر سر توپ طلای سال گذشته را دارد، به‌نظر می‌رسد با استقبال خوبی روبه‌رو خواهد شد. در پیروزی 6بر صفر بارسا در تور آمریکا مقابل اینترمایامی، لواندوفسکی در ترکیب نبود اما از همه بیشتر مورد توجه قرار داشت و به‌نوعی ستاره مسابقه بود و دوربین بارها حرکاتش را روی سکوها به تصویر کشید.
    در بایرن تغییرات تاکتیکی در راه است. یولین ناگلزمان از ابتدای پیش‌فصل روی سیستم 4-2-2-2 کار کرده؛ سیستمی که او پیش‌تر در لایپزیش هم به‌کار می‌برد. او مدت‌ها در مورد اینکه ترکیب تیم را بدون لواندوفسکی بچیند، فکر کرده است. سیستم دفاع 3‌نفره هم همچنان یک گزینه است. گنبری و مانه، 2‌بازیکن خط حمله خواهند بود و تل هم به‌عنوان ذخیره برای مواقعی که سیستم تغییر می‌کند و به مهاجم شماره9 نیاز می‌شود، به‌زودی خریداری خواهد شد. به قول ناگلزمان، وقتی کسی مثل روبرت در خط حمله بازی می‌کند، شما بیشتر با کناره‌ها بازی می‌کنید. بدون او سبک بازی از کناره‌ها به عمق تغییر خواهد یافت.
    جدایی مسی از بارسلونا باعث شده این باشگاه 137‌میلیون از ارزش برند خود را از دست بدهد که 11‌درصد کاهش یافته است. آنها تلاش خواهند کرد تا لواندوفسکی را به مسی جدید در بازاریابی تبدیل کنند و در تلاش هستند ضررهای وارده جبران شود. رفتن مسی منجر به ضرر 43‌میلیونی در فروش پیراهن و 17‌میلیون در فروش بلیت‌ها شد اما با خریدهای جدید مخصوصا با لوا احتمال زیادی وجود دارد بخشی از این زیان جبران شود.
    لوا در خانواده‌ای ورزشی به دنیا آمده. پدرش قهرمان جودو بود. در سال‌۲۰۱۳ با آنا لواندوفسکی ورزشکار و کاراته‌کای لهستانی دارای مدال نقره مسابقات کاراته جهانی ازدواج کرد و در سال۲۰۱۷ ‌صاحب یک فرزند دختر به نام «کلارا» شد. دختر دوم آنها یعنی «لائورا» نیز در سال‌۲۰۲۰ به دنیا آمد. زوج لواندوفسکی توجه زیادی از سوی رسانه‌های آلمانی به‌خود جلب کرده‌اند به شکلی که با تشبیه به زوج دیوید بکام و ویکتوریا بکام آنها را «بکام لهستانی» نامیده‌اند.
    سال‌۲۰۰۵ یکی از سخت‌ترین دوره‌های زندگی روبرت بود، او ۱۷سال‌ داشت که پدرش کریشتوف، قهرمان جوانان جودو اروپا، درگذشت. روبرت از دلتا ورشو، تیم کوچکی در دسته چهارم لهستان، به لژیا، یکی از بهترین باشگاه‌های کشور که ۱۴‌بار قهرمان لیگ شده بود، ملحق شد اما درحالی‌که همه‌‌چیز عالی پیش می‌رفت، ناگهان این بازیکن دچار آسیب‌‌دیدگی زانو شد. برای همین باشگاه او را در فهرست مازاد قرار داد. انتقال به باشگاه دسته‌سومی زنیک پروشکو با پرداخت تنها هزار پوند به لژیا ورشو راه نجات از این مخمصه بود. لوا در این باشگاه تنها ماهی 230پوند حقوق می‌گرفت که یک‌سوم حقوق بازیکنان دیگر بود. او با این‌حال در فصل اول 15گل برای تیم زد و زنیک را یک دسته بالا برد. در فصل بعد 21گل زد اما در هفته آخر تیم از صعود به لیگ برتر باز ماند.
    سال‌۲۰۰۸ نزدیک بود دوباره به لژیا برود اما این باشگاه به بخت خودش لگد زد و به‌جای او میکل آروابارنا را از تنریف خرید که این بازیکن حتی یک‌گل هم برای لژیا نزد. همان سال لوا با 300هزار پوند به لخ‌پوزنان، رقیب لژیا فروخته شد و او در ۸۲‌بازی، ۴۱‌گل برای این تیم به ثمر رساند. لواندوفسکی در فصل‌10-2009 با زدن ۱۸‌گل نقش مهمی در قهرمانی لخ‌پوزنان در لیگ داشت.
    لئو بین‌هاکر، سرمربی سرشناس هلندی در همان فصل برای نخستین‌بار لواندوفسکی را به تیم ملی دعوت کرد و او در نخستین بازی مقابل سان‌مارینو گل زد.
    بعد از 2‌سال حضور در لخ‌پوزنان باشگاه انگلیسی بلک‌برن برای خریدش دست به‌کار شد اما او با حدود 4.5میلیون پوند راهی دورتموند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید