• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166476
+
-

پایان تلخ

تیم ملی بسکتبال ایران با شکست تحقیرآمیز 91-76 مقابل اردن نتوانست به جمع 4تیم اول کاپ آسیا صعود کند

پایان تلخ

تیم ملی بسکتبال ایران که با 3پیروزی در مرحله گروهی کاپ آسیا به روزهای خوب امیدوار شده بود، دیروز در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست سنگینی مقابل اردن داشت و به تلخی با این مسابقات وداع کرد. بعد از پیروزی شیرین مقابل ژاپن و بهتر شدن کیفیت بازی تیم، انتظار می‌رفت این روند خوب ادامه داشته باشد. پیروزی لحظه آخری اردن مقابل چین‌تایپه که در شوت 3امتیازی و با اختلاف یک امتیاز به دست آمده بود، ترس به دل ایرانی‌ها انداخته بود. این پیروزی انگیزه حریف را دوبرابر کرده بود و خاطره تلخ سال2011 هم به همراه ایرانی‌ها بود. آن دوره اردن در همین مرحله ایران را شکست داد و از دور مسابقات حذف کرد؛ اتفاقی که دیروز تکرار شد.

اردن از همان شروع مسابقه، بازی را به دست گرفت و بازیکنان ایران هم نشان دادند که خیلی سرحال نیستند. اشتباهات آنها و حملات پی‌درپی بازی را 17-9 کرد. اختلاف 8امتیازی سعید ارمغانی را مجبور کرد تا تایم‌اوت بگیرد: «این تیم ژاپن نیست... اصلا در دفاع خوب نیستیم... سرعت حمله را بیشتر کنید... به دفاع احتیاج داریم...» این توصیه‌ها کارساز نبود. تیم به جای دفاع خطا کرد و وقتی تعداد خطاهای تیم از حد مجاز بیشتر شد، این آرمان زنگنه بود که با خطاهای پشت‌ سر هم شرایط را برای بالا رفتن امتیازات حریف مهیا کرد. توپ‌های ازدست‌رفته تیم و بی‌دقتی در پرتاب‌ها به حدی بود که پرتاب‌های محمد جمشیدی هم چاره‌ساز نشد. تیم 24-18 کوارتر را از دست داد. شروع کوارتر دوم امیدوارکننده بود. 3امتیازی سجاد مشایخی و 2امتیازی محمد حسن‌زاده، سالم السون، سرمربی اردن را مجبور کرد تایم‌اوت بگیرد. بعد از این تایم پرتاب 3امتیازی جمشیدی هم ایران را جلو انداخت. اما این برتری چند ثانیه بیشتر طول نکشید. دار تاکر بازیکن آمریکایی‌الاصل که از شروع بازی، دفاع ایران را آزار داده بود، به همراه احمد الدوآیری امتیازاتی را که ایران می‌گرفت جبران می‌کردند. در این کوارتر هر تیم 20امتیاز گرفت و نیمه 44-38 به نفع اردن به پایان رسید. کوارتر سوم کوارتر ایران بود. بهنام یخچالی که برخلاف بازی‌های قبلی در این بازی کم‌فروغ بود، در این کوارتر با 3امتیازی‌هایش خودی نشان داد. دفاع او و پرتاب‌های دقیق مشایخی، با پیروزی 29-20 ایران همراه بود. برتری 67-64 هرچند خیلی مطمئن نبود اما این امیدواری را به هواداران ایران می‌داد که می‌شود پیروز میدان بود. به خصوص که گزارشگر بازی مدام تاکید می‌کرد با نزدیک شدن به دقایق پایانی، بازیکنان اردن افت می‌‌کنند و ایران می‌تواند راحت‌تر بازی کند. اما اردن در بازی قبلی در کوارتر چهارم اختلافش را با چین‌تایپه کم کرد و برنده بازی شد. این اتفاق در این بازی هم افتاد. فردی ابراهیم که شوت 3امتیازی لحظه‌ پایانی بازی قبلی تیمش را زده بود، در این کوارتر هم ستاره شد. او به همراه تاکر خیلی راحت شوت‌هایشان را وارد سبد کردند تا دیگر امیدی به پیروزی ایران باقی نماند. ایران نه‌تنها در این بازی شکست خورد که در کوارتر چهارم تحقیر هم شد. 27-9 برای تیمی که حامد حدادی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی را دارد، غیر از تحقیر چیز دیگری نداشت. این بازی 91-76 به پایان رسید.
از 91امتیاز اردن، تاکر و ابراهیم روی هم 52امتیاز گرفتند؛ تاکر 29امتیاز و فردی 23امتیاز. تاکر با 6ریباند، 4پاس گل و یک توپ‌ربایی و تاثیرگذاری 32 بهترین بازیکن زمین بود. بهترین بازیکن ایران هم حدادی بود. او با 19امتیاز، 16ریباند، 3پاس گل و یک دفاع، موثرترین بازیکن ایران شد. محمد جمشیدی هم با 23امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید