• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166467
+
-

قصه هفت و هشت

مجتبی جباری قبلا هم بارها از فرهاد مجیدی گلایه کرده بود

به‌طور کلی شخصیت فرهاد مجیدی طوری است که دوستان صمیمی زیادی در استقلال ندارد. شما به ندرت می‌توانید یک پیشکسوت سرشناس در این تیم پیدا کنید که به‌طور تمام‌قد و مستمر پشت فرهاد ایستاده باشد یا اینکه مجیدی خودش را برای او هزینه کند. در نقطه مقابل تا دل‌تان بخواهد جنجال و اصطکاک بین او و سایر پیشکسوتان سرشناس استقلال داشته‌ایم؛ از مهدی رحمتی و محمود فکری که کارش با فرهاد به دادگاه کشید تا جواد نکونام، پیروز قربانی، علیرضا منصوریان و الی‌آخر. در نتیجه عجیب نیست که مجتبی جباری هم علیه فرهاد گارد داشته باشد. هافبک پیشین استقلال که ازجمله مهم‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید و البته به صراحت‌لهجه هم مشهور است، با حضور در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر از خجالت مجیدی هم درآمد. او گفت زمان حضور شفر قرار بود خودش دستیار مربی آلمانی شود، اما فرهاد مجیدی تقلا کرد و این صندلی را گرفت. جباری حتی مدعی شد مجیدی مانع از حضور او در آکادمی باشگاه شده که در نوع خودش واقعا عجیب است.
دست‌کم در داستان شفر اینطور به‌نظر می‌رسد که حق با جباری بوده باشد. خود مربی آلمانی که نتوانست لیگ هجدهم را به پایان برساند و جایش را به مجیدی داد، بعد از جدایی از استقلال گفته بود: «آوردن مجیدی به باشگاه اشتباه بود چرا که من مجتبی جباری را می‌خواستم اما داشتن او غیرممکن بود. مجیدی را قبول کردم، چون فکر می‌کردم او می‌تواند با آوردن اسپانسر مشکلات اقتصادی تیم را حل کند، اما اینطور نشد.» بعدتر خود جباری هم از زاویه‌ای دیگر موضوع را تأیید کرده بود. این بخشی از سخنان مجتبی در اسفند سال99است؛ زمانی که مجیدی جای استراماچونی را گرفت: «قرار بود من در زمان شفر به‌عنوان کمک مربی وارد کادر فنی شوم اما امیرحسین فتحی برای اینکه وضعیت خود را بین هواداران بهتر کند، فرهاد مجیدی را آورد و بعدا شرایطی پیش آوردند که او سرمربی شود. من در آن زمان صحبتی نکردم ولی حالا احساس ناراحتی برای باشگاه استقلال دارم. کسی که هیچ‌وقت فضای کنفرانس مطبوعاتی را تجربه نکرده است و در حساس‌ترین برهه برای اینکه زمان ماندن خود را در استقلال بیشتر کند، یک جام را از استقلال و هواداران بی‌نظیرش می‌گیرد. طوری می‌خواهند در ذهن هوادار این باور را ایجاد کنند که گزینه‌ای جز او نیست درحالی‌که اصلا اینطور نیست. من می‌توانم خیلی افراد را نام ببرم که هم‌سطح ایشان هستند و اینکه با فضای مجازی بخواهیم در ذهن جا بیندازیم استقلال فقط یک گزینه دارد اصلا درست نیست.»
جباری در همین مصاحبه آخرش هم از فرهاد مجیدی به‌خاطر ترک ناگهانی تیم بعد از کسب عنوان قهرمانی انتقاد کرده تا روشن شود فرهاد همچنان در اردوگاه آبی‌ها تنهای تنهاست؛ هرچند که فلسفه بخشی از این تنهایی، به رفتارهای خودش برمی‌گردد. با این شرایط شاید او برای بازپس‌گیری جایگاهش در استقلال کار سختی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :