• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166456
+
-

نکته بازی/ بند پسا کی‌روش

فدراسیون فوتبال مصر بعد از قطع همکاری با کارلوس کی‌روش، هدایت تیم ملی این کشور را به روی ویتوریا سپرده است. اینطور که رسانه‌های مصری گزارش داده‌اند، فدراسیون با درس گرفتن از دوران همکاری با کی‌روش و انبوه مصاحبه‌های تند و تیز این مربی، تصمیم گرفته بند جدیدی به قرارداد ویتوریا اضافه کند. براساس این بند، هرگونه اظهارنظر خارج از چارچوب از سوی سرمربی جدید تیم ملی با مجازات همراه خواهد شد. این دقیقا عین همان بندی است که فدراسیون فوتبال ایران بعد از کی‌روش در قرارداد مارک ویلموتس گنجاند. به‌طور کلی هر کجا کی‌روش پا می‌گذارد، شرایط طوری است که فدراسیون به فکر اضافه کردن این بند در قرارداد مربیان جدید می‌افتد. کارلوس هر قدر درون زمین به دفاع علاقه دارد، بیرون از میدان اهل حملات همه‌جانبه است!

هنوز منتظر علی پروین هستید؟
به‌تازگی جهانگیرخان کوثری، از اهالی محترم سینما و فوتبال به انتقاد از دراگان اسکوچیچ پرداخته و مدعی شده این مربی برای فوتبال ایران کوچک است. صد البته نظر ایشان محترم است و ما هم معتقدیم در شرایط استاندارد، مربی بسیار بزرگ‌تری باید روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشست. با این حال هنوز یادداشت جهانگیرخان، بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس را از یاد نبرده‌ایم؛ همان که حسابی به مربی کروات تاخته بود و با این جملات به پایان می‌رسید: «کاش در این پرسپولیس قدیمی‌های ملی‌پوش می‌توانستند روی صندلی برانکو بنشینند، قدیمی‌هایی مثل علی پروین!» وقتی آقای کوثری همین 3سال پیش هم منتظر بود پروین به پرسپولیس برگردد و این تیم را رهبری کند، لابد الان هم برای تیم ملی ایده جانشینی اسکوچیچ با حشمت مهاجرانی را در سردارد!

کنترات بدهید قطر
از قرار معلوم مسئولان قطری هر قدر از مسابقات مختلف میزبانی می‌کنند، سیر نمی‌شوند. آنها که در دوران کرونا هم یک منطقه امن برای برگزاری بسیاری از مسابقات فوتبال در قاره آسیا ایجاد کرده بودند، حالا در آستانه میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی تاریخ خاورمیانه هستند؛ جام‌جهانی 2022.با این حال انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023و نیز تردید بقیه کشورهای شرقی، قطر را به صرافت انداخته تا میزبانی این بازی‌ها را هم برعهده بگیرد. گویا قطری‌ها پیشنهاد رسمی‌شان را به این منظور به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌اند و با اینکه نوبت شرق است بازی‌ها را برگزار کند، هیچ بعید نیست کنفدراسیون در نهایت با میزبانی قطر موافقت کند. آقا اگر از ما می‌شنوید، همه مسابقات را کنترات بدهید به قطر برود پی کارش!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید