خودروهای برقی که خود عامل مهمی در کاهش انتشار آلایندهها بهویژه کربن هستند، میتوانند با بهرهبرداری از باتریهای جامد، ۲۹درصد کمتر ردپایی کربنی در مقایسه با باتریهای لیتیوم یون مایع موجود بهجا بگذارند. به گزارش ساینس الرت، باتریهای خودروهای برقی جامد، بهترین نوع ممکن برای رهایی کاملتر از کربن در مقایسه با باتریهای لیتیوم یون مایع موجود هستند.
نتایج یک آزمایش مقایسهای بین یک نمونه بسیار عالی باتری جامد با باتری لیتیوم یون مایع که از منابع لیتیوم پایدار هم بهره میبرد، مشخص کرد که اثر کربنی باتری حالت جامد تا ۳۹درصد کاهش هم داشته است. گروه آب و هوای اروپایی (The European climate group) خواستار ایجاد مشوقهایی برای کاهش ردپای کربن در مقررات جدید باتری خودروهای برقی شده، این قوانین اخیرا توسط پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیهاروپا نهایی شده است. باتریهای جامد که از مواد سرامیکی جامد به جای الکترولیتهای مایع برای حمل جریان برقی استفاده میکنند، میتوانند انرژی بیشتری ذخیره کنند، سریعتر شارژ شوند و ایمنی بیشتری نسبت به باتریهای لیتیوم یون مایع داشته باشند.
کربنزدایی و ایمنی بیشتر با باتریهای جامد
در همینه زمینه :