• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 29 تیر 1401
کد مطلب : 166348
+
-

آماربازی

05
قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود. 16تیمی که در قرعه‌کشی این فصل حضور دارند همگی لااقل یک‌بار در این مسابقات حاضر بوده‌اند و برخلاف چند سال گذشته هیچ تیم جدیدی به این مسابقات اضافه نشده است. سال گذشته هوادار تهران تیم تازه‌وارد مسابقات بود و نخستین دوره حضورش را در لیگ جشن می‌گرفت. سال قبل از آن آلومینیوم اراک و مس رفسنجان تیم‌های تازه‌وارد بودند و سال قبل‌تر (1398) گل‌گهر سیرجان بود که برای نخستین بار به لیگ برتر اضافه شد. در سال97 هم نساجی قائمشهر به لیگ برتر آمد و امسال پنجمین فصل حضورش را در این سطح آغاز می‌کند. در واقع از 16تیم لیگ برتر، 5تیم طی 4سال اخیر به این لیگ اضافه شده‌اند.

15
ملوان انزلی و مس کرمان، 2 تیمی که امسال از لیگ‌یک به لیگ برتر پیوسته‌اند تیم‌های تازه‌وارد و کم‌نام‌ونشانی برای این لیگ نیستند. ملوان و مس سال‌ها در لیگ برتر حاضر بوده و حتی بعضا مقام‌های خوبی هم به‌دست آورده‌اند. ملوان پیش از این 14دوره در لیگ برتر حاضر بوده و امسال این عدد را به 15خواهد رساند. ادوار حضور ملوان در لیگ برتر با تیم تراکتور تبریز برابر است. مس کرمان هم 8دوره در این سطح حضور داشته و امسال رکوردش را به 9دوره خواهد رساند. مس یک‌بار در لیگ برتر سوم شده و سابقه حضور در میان 3تیم بالای جدول را هم دارد. در واقع تعداد حضورهای مس کرمان از مجموع حضورهای
 2 تیم دیگر این استان یعنی مس رفسنجان و گل‌گهر هم بیشتر است.

22
رکورددار حضور در لیگ برتر همچنان سرخابی‌های تهران و 2 تیم اصفهانی هستند که در همه ادوار این لیگ حاضر بوده‌اند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن در هر 21دوره قبلی حضور داشته‌اند و امسال این رکورد را به 22 می‌رسانند. تا همین 2سال قبل سایپا هم در این رکورد شریک بود که بالاخره سقوط کرد و امسال برای دومین فصل متوالی در لیگ‌یک بازی می‌کند. بعد از 4تیم اول به نام فولاد می‌رسیم که فقط یک دوره از لیگ برتر را از دست داده و امسال با 21حضور، پشت سر تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها قرار می‌گیرد. پیکان هم با حضور در 18دوره از 22دوره لیگ برتر، جزو تیم‌های بالاست و رتبه هفتم را در اختیار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید