• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
یکشنبه 26 تیر 1401
کد مطلب : 166199
+
-

اتهام‌زنی به ایران در نشست جده

نشست سران کشورهای عربی با آمریکا موسوم به «امنیت و توسعه» به میزبانی عربستان سعودی و در غیاب ملک سلمان پادشاه این کشور روز گذشته در جده با حواشی زیاد برگزار شد و طرح برخی اظهارات ضد‌ایرانی را به همراه داشت.
 محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در بخشی از سخنان خود در این نشست به ایران اشاره داشت و گفت: از ایران می‌خواهیم با کشورهای منطقه همکاری کرده و به اصول قانون بین‌الملل پایبند باشد و با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری داشته باشد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به‌عنوان دومین سخنران این نشست مدعی شد که ایران باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه می‌شود. بایدن همچنین گفت: آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای فشار آوردن بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد و تلاش می‌کنیم که تهران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.
علیرضا عنایتی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اداره خلیج‌فارس وزارت خارجه با اشاره به این نشست به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «ما اخبار این نشست را دنبال می‌کنیم. در رسانه‌ها اهدافی برای این نشست بیان شده است. این ایده که ممکن است این نشست در جهت مواجهه با ایران باشد و یا ائتلافی علیه ایران شکل بگیرد، بیشتر موضوعی است که از طرف رسانه‌های رژیم صهیونیستی و یا بعضی از مسئولان این رژیم به آن اشاره شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید