• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165845
+
-

تعطیلات دانش‌آموزان چگونه‌ می‌گذرد؟

 هزینه تفریح برای خانوارهای ایرانی در سال گذشته بالا بود و اکنون با افزایش هزینه‌ها این رقم سرسام‌آور شده است. آنقدر که هزینه تفریح در خانوار با کاهش روبه‌رو شده و همین امر کودکان را از همان دوران ابتدایی زندگی با اقتصاد و مسائل مالی درگیر کرده است. تابستان‌های همیشه شاد و مفرح کودکان اما امسال چگونه خواهد بود؟ رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران می‌گوید که تقویت هویت دینی دانش‌آموزان در برنامه‌های تابستانی باید مورد توجه قرار گیرد و عباس مهاجر، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش درباره برنامه‌های تدارک دیده شده برای تابستان می‌گوید که ۳۰ هزار پایگاه تابستانه برای این امر درنظر گرفته شده و برای برگزاری دوره‌های فرهنگی و هنری، 8هفته را در برنامه پیش‌بینی کرده‌اند که البته به اقتضای شرایط مناطق می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

۳۰ هزار پایگاه تابستانی
ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در تعطیلات 3 ماهه تابستانی است؛ فرصتی که عمدتا به فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد؛ هرچند امسال طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان نیز به آن افزوده شده است. عباس مهاجر، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش درباره برنامه‌های تدارک دیده شده برای تابستان گفت: ۳۰هزار پایگاه تابستانه برای این امر درنظر گرفته شده است و مهلت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌های تابستانه همچنان وجود دارد و ما سامانه ثبت‌نام را نبسته‌ایم. او با بیان اینکه در ایام تعطیلات، پایگاه‌های تابستانه ازجمله کانون‌های فرهنگی - تربیتی و اردوگاه‌ها فعال هستند، گفت: علاوه براین، چند برنامه‌ متمرکز کشوری در تابستان داریم که جشنواره فرهنگی هنری فردا، جشنواره مهتاب در نور با محوریت موضوعی حجاب و عفاف، اردوی ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر سراسر کشور در قالب 2 گروه ۶۰۰ نفره که در مردادماه برگزار می‌شود از این جمله هستند. او افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما برای تابستان امسال، جریان‌سازی برای برگزاری اردوهای یک روزه است. مهاجر با اشاره به اینکه «هر دانش‌آموز؛ یک مهارت» شعار تابستان امسال است گفت: «سکوی ایران قوی» را نیز طراحی کردیم که براساس آن دانش‌آموزان در هرکجا که مهارتی را آموزش می‌بینند، توانمندی‌هایی که کسب کرده‌اند را در قالب‌های مختلفی در بستر شبکه شاد برای ما ارسال می‌کنند که از برترین آنها تجلیل و تقدیر می‌شود.

متنوع‌سازی محیط‌های یادگیری
شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران دیروز گفت: سال تحصیلی گذشته به‌دلیل مجازی و حضوری نبودن آموزش‌ها به سختی گذشت، اما این مشکلات ما را از اهداف مقدس نظام تعلیم و تربیت دور نکرد. رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران خاطرنشان کرده است: تابستان از زمان کودکی با برنامه‌های فرهنگی عجین بوده، اگر در ایام تابستان برنامه و فعالیت فرهنگی و ورزشی خاصی نداشته باشیم، همه اقدامات انجام شده در طول سال تحصیلی فراموش می‌شود. کریمی با تأکید براینکه فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی در رشد و ارتقای دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد، یادآور شده: یکی از برنامه‌ها متنوع‌سازی محیط‌های یادگیری است. او عنوان کرده است: تقویت هویت دینی دانش‌آموزان در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد. ما نیازمند اقدامات بیشتر در این حوزه هستیم چرا که دشمن هویت دینی و فرهنگی دانش‌آموزان را مدنظر دارد. کریمی افزود: تابستان سال گذشته ۱۰ مدرسه در شهر تهران به‌عنوان پایگاه تابستانی فعال بود که ۳۰۰ دانش‌آموز در آن مکان‌ها فعالیت داشتند، همچنین۵۷۰ دانش‌آموز در پایگاه کانون سبحان فعالیت می‌کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید