• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165827
+
-

اولین اشتباه ساپینتو

انتقادها به ادعای سرمربی استقلال در مورد کسب 4جام ادامه دارد

سرمربی پرتغالی استقلال تازه کارش را در این تیم شروع کرده، اما این دلیل نمی‌شود منتقدان کاری به کارش نداشته باشند. بخشی از نقدها به سابقه و کارنامه ساپینتو مربوط می‌شود. به هر حال او زیاد تیم عوض کرده و در هیچ‌یک از باشگاه‌هایش کار به تمدید قرارداد نکشیده است. این مسئله می‌تواند برای هواداران نگران‌کننده باشد. مخصوصا وقتی سپاهان سرمربی‌اش را انتخاب کرد و با ژوزه مورایس قرارداد بست که کارنامه بهتری نسبت به ساپینتو دارد، بدگمانی‌ها نسبت به انتخاب استقلال افزایش هم پیدا کرد. مورایس یکی از گزینه‌های مصطفی آجورلو بود و خیلی‌ها پرسیدند چرا باشگاه بدون توافق با این مربی، سراغ ساپینتو رفت. البته که گفته می‌شود توقعات مالی بالاتر مورایس در تغییر نظر استقلال بی‌تأثیر نبوده است.
بخش دیگری از انتقادات اما مربوط به اظهارنظر معروف ساپینتو در زمان معرفی‌اش به‌عنوان سرمربی استقلال می‌شود. او گفت 4جام با آبی‌ها می‌گیرد که اظهارنظر عجیبی بود و کمتر از یک مربی حرفه‌ای شنیده می‌شود. مثلا بد نیست این بخش از سخنان کریستوف گالتیه، سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن را بخوانید: «می‌دانم چه وظیفه‌ای را قبول کرده‌ام و احساس می‌کنم که از پس آن برمی‌آیم، اما انجام هیچ کاری به تنهایی آسان نیست. ما در کنار هم خواهیم توانست تیمی قدرتمند تشکیل دهیم.» یا این بخش از سخنان اریک تن‌هاخ، سرمربی جدید منچستریونایتد: «بسیار هیجان‌زده هستم که چنین چالشی را پیش روی خودم می‌بینم. من تمام توانم را به‌کار خواهم گرفت تا تیمی بسازم که بتواند منچستریونایتد را به جایگاه اصلی‌اش بازگرداند.»
البته که قصد مقایسه نداریم اما به هر حال اینها الگوهای در دسترس ما هستند و به آنها نگاه می‌کنیم. می‌بینید که سبک و مدل حرف زدن هنگام حضور در یک تیم جدید طور دیگری است و اینکه یک مربی قول کسب 4جام را بدهد، کمی عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد. در هر صورت این جملات ساپینتو در آغاز حضورش روی نیمکت استقلال دردسرساز شده و اگر اهل رصد رسانه‌ها باشید، حتما دیدید که ده‌ها مصاحبه در همین مورد از سوی پیشکسوتان استقلال انجام شده است. ببینیم جنس حرف زدن ساپینتو در ادامه تغییر می‌کند یا نه؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید