• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165815
+
-

سجادی: هیچ جا ایران نمی‌شود

وزیر ورزش در مراسم رونمایی از سردیس مدال‌آوران المپیک گفت در هیچ جای دنیا به اندازه ایران پیشکسوت‌ها را تحویل نمی‌گیرند

سجادی: هیچ جا ایران نمی‌شود


مراسم رونمایی از سردیس 5تن از قهرمانان المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. علیرضا دبیر قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، یوسف کرمی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن، مراد محمدی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و بهداد سلیمی و حمید سوریان قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ لندن نفراتی بودند که از سردیس آنها رونمایی شد. علیرضا دبیر به‌دلیل سفر استانی و حضور در لرستان و حمید سوریان به‌دلیل ابتلا به کرونا در این مراسم حضور نداشتند اما وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در کنار پیشکسوتان ورزش و خانواده قهرمانان در سالن آکادمی فارسی حاضر بودند.

   بازار تعریف و تمجید از قهرمانان المپیک
پژمان درستکار که در این مراسم حضور داشت دقایقی درباره علیرضا دبیر و مراد محمدی صحبت کرد. سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: «می‌گویند قهرمان‌ها 2بار از دنیا می‌روند و خوشحالم چنین مسئولانی داریم که این کارها را انجام می‌دهند. پیشینه آشنایی من و دبیر به سال68برمی‌گردد. در المپیک سیدنی که من هم کشتی گرفتم، دبیر به جز اینکه جسمش قهرمان شود، روحش هم قهرمان شد. بعد از 30سال افتخار می‌کنم با شخصی صادق و درست دوست هستم و امیدوارم در راهی که با خدا معامله کرده باعث بالا رفتن پرچم ایران باشیم.» درستکار در مورد مراد محمدی نیز صحبت کرد و گفت: «او واقعا فرد بااخلاقی است و حتی وقتی می‌خواست زیر بگیرد هم ابتدا اجازه می‌گرفت (با خنده). همیشه اخلاق او زبانزد بوده است. او مدال باارزشی هم در المپیک پکن کسب کرد و همچنین از مربیان خوب کشتی است.»
حسن ذوالقدر سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو که در این مراسم حاضر بود در مورد یوسف کرمی گفت: «یوسف نوجوان 15ساله بود که به اردوی تیم ملی آمد. صادقانه بگویم شاید لباسش هم برای تکواندو استاندارد نبود اما سرشار از انرژی و فعل خواستن بود و در همان نخستین حضورش در مسابقات جهانی، صاحب مدال شد. او برای حضور در وزن چهارم المپیک، وزن کم داشت و مجبور شدیم وزنش را بالا ببریم. ولی از همان جا نردبان ترقی او گذاشته شد و مجوز حضور در المپیک آتن را به دست آورد و درنهایت به مدال برنز رسید.»
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری و نایب‌قهرمان المپیک لندن در مورد بهداد سلیمی گفت: «می‌خواهم درباره کسی صحبت کنم که 20سال در کنارش بودم. بهداد از روز اول حضورش در اردوی تیم ملی با اخلاق حرفه‌ای و منش پهلوانی پله‌های ترقی را طی کرد.» سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: «این برنامه و این روزِ بین 2 عید، مهم‌ترین رویداد ما به لحاظ تقدس در 3سال گذشته است. امروز از کسانی تجلیل می‌کنیم که در سخت‌ترین فشار روحی کام ملت را شاد کردند. امروز 2 هدف داریم؛ اول اینکه بگوییم ورزش ایران تاریخ و تبار و هویت دارد و دوم اینکه بگوییم نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست.»
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که با تأخیر خودش را به مراسم رسانده بود، گفت: «کمتر جایی را مانند ایران سراغ دارم که پیشکسوتان را ارج بنهند. ورزشکاران سایر کشورها می‌گویند تا زمانی که ما مدال کسب می‌کنیم مورد توجه هستیم. به عزیزانی که علاقه دارند کشور خود را جابه‌جا کنند می‌گویم هیچ کجا ایران نمی‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید