• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165814
+
-

اعتصاب نکردیم مصدومیم

گفته می‌شود چند بازیکن تیم ملی فوتبال زنان در حمایت از سرمربی سابق، حاضر نشده‌اند کنار تیم باشند. ولی زهره کودایی می‌گوید مصدوم است و مدارک پزشکی هم دارد

اعتصاب نکردیم مصدومیم

تیم ملی فوتبال زنان، نخستین بازی‌اش را در تورنمنت کافا برد و پنجشنبه در بازی دوم با تاجیکستان بازی می‌کند. برخلاف مسابقات مقدماتی آسیا و جام ملت‌های آسیا که بعد و قبل هر بازی، اخبار و تصاویر زیادی از بازی و تمرین تیم در فضای مجازی دیده می‌شد، این بار همه اتفاقات تیم ملی در سکوت کامل پیگیری می‌شود. مریم آزمون که به‌عنوان سرمربی جایگزین مریم ایراندوست شده، حاضر نیست با رسانه‌ها گفت‌و‌گویی داشته باشد. بازیکنان هم مثل خود او سکوت کرده‌اند اما در مقابل، شایعات زیادی درباره این تیم مطرح است. از روز اولی که آزمون لیست بازیکنان دعوت‌شده به اردو را اعلام کرد، صحبت از اعتصاب چند بازیکن بود. گفته می‌شد آنها در حمایت از سرمربی سابقشان ایراندوست حاضر نیستند به اردو بروند. اردو که شروع شد‌، با غیبت چند بازیکن این شایعه قوت بیشتری گرفت و صحبت از اعتصاب زهره کودایی، غزاله بنی‌طالبی، ثنا صادقی و مرضیه نیکخواه بود. اما کودایی، دروازه‌بان تیم ملی اعتصاب را تکذیب می‌کند: «من نمی‌دانم چه‌کسی این شایعه را درست کرده. ما اعتصاب نکرده‌ایم.»
کودایی فصل پیش برای ذوب‌آهن بازی کرد و بازیکن ثابت تیم ملی هم بود. بازیکنان و مربیانی که سال پیش درگیر لیگ بودند، می‌گویند به‌خاطر حضور تیم‌ملی در مقدماتی و جام ملت‌های آسیا، لیگ طولانی و فرسایشی شد و به بازیکنان آسیب زد. کودایی می‌گوید او و دوستانش هم به‌خاطر همین آسیب‌ها نتوانسته‌اند در جام کافا کنار تیم ملی باشند: «ما خیلی دلمان می‌خواست کنار تیم ملی باشیم ولی شرایط‌مان طوری بود که نشد. لیگ طولانی بود و خیلی آسیب دیدیم. ما نامه پزشکی هم داشتیم و این نامه‌ها را به فدراسیون دادیم. وگرنه اصلا بحث اعتصاب و کناره‌گیری از تیم ملی نبود.» کودایی از آسیب‌دیدگی گردنش می‌گوید: «اسم پزشکی‌اش را یادم نیست ولی از قسمت گردن آسیب دیده‌ام و فیزیوتراپی و آب‌درمانی می‌‌کنم. تا یک هفته دیگر خوب می‌شوم.» کودایی با اینکه اعتصاب را تکذیب می‌کند ولی حامی سرمربی سابق تیم است. ایراندوست یک روز قبل از شروع اردوهای تیم‌ملی برای تورنمنت کافا از سرمربیگری برکنار شد بدون اینکه مشخص شود دلیل مشکل او و فدراسیون چه بوده است. این اتفاق در حالی افتاد که بعد از 2سال تعطیلی، تیم ملی فوتبال زنان با اردوی 4ماهه توانست برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کند. کودایی می‌گوید: «من به‌عنوان بازیکن نمی‌توانم درباره تصمیماتی که فدراسیون می‌گیرد نظر بدهم اما فکر می‌کنم همه می‌‌دانند که ایراندوست با چه رزومه‌ای به تیم ملی آمد و چطور تیمی را که از رنکینگ فیفا خارج شده بود به جام ملت‌ها برد. این کار خیلی بزرگی بود که او انجام داد. او می‌توانست دوباره همان تیم را در دست بگیرد و با شناختی که از بازیکنان داشت، تیم را برای موفقیت‌های بزرگ‌تر آماده کند.»
بعضی‌ها می‌گویند صعود تیم به جام ملت‌ها بیش از حد بزرگ شد و اگر ایراندوست مربی خوبی بود باید تیمش در جام ملت‌ها هم نتیجه می‌گرفت. کودایی این نظر را قبول ندارد: «اگر حرفه‌ای و فوتبالی صحبت کنیم، می‌توانیم بپذیریم که نتایج او خوب بود. اگر منطقی اتفاقات را پیگیری کنیم، باید بگوییم که نتیجه گرفتن در جام ملت‌‌ها کار سختی بود. هر مربی دیگری هم جای ایراندوست بود ما نمی‌توانستیم حتی در یک بازی برنده باشیم. به‌خاطر اینکه قبل از جام ملت‌ها تیم ملی حتی یک بازی دوستانه هم نداشت. به جای این نقدها باید از ایراندوست که تیم ملی را به ثبات رساند تشکر کرد.»
کودایی شرایط سرمربیگری تیم ملی زنان را با تیم ملی مردان مقایسه می‌کند. مردانی که مربی موفقشان را از دست داده‌اند: «اتفاقاتی را که پشت این قضیه هست نمی‌دانم. وضعیت تیم مردان هم شبیه تیم زنان شد فقط امیدوارم به تیم ملی آسیبی وارد نشود و تا شروع جام‌جهانی به ثبات برسد و تیم بتواند به دور دوم که آرزویش را داریم، صعود کند.»تیم ملی زنان در تورنمنت کافا بازی اول را یک- صفر از قزاقستان برد اما به‌نظر می‌رسد توقع بعضی‌ها بیش از یک گل بوده است. کودایی می‌گوید: «بازی اول هر تورنمنتی سخت است. تا بازیکنان با محیط و آب‌وهوا سازگار شوند، زمان می‌برد. باید به تیم فرصت داد. امیدوارم تیم با سرمربی جدید بتواند بازی‌های بعدی‌اش را هم ببرد.» کودایی یک فصل با ذوب‌آهن قرارداد داشت و حالا بازیکن آزاد است و منتظر پیشنهادهای جدید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :