• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165823
+
-

آماربازی

09
امید نورافکن و سعید صادقی رکوردداران حضور در تیم منتخب در فصل گذشته لیگ برتر بودند. مدافع چپ سپاهان و هافبک گل‌گهر طی 30هفته 9بار به تیم منتخب هفته رسیدند که بالاترین رکورد در جمع تمامی بازیکنان لیگ بوده است. این دو بازیکن که از قضا هر دوی آنها در دوره دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدند، در هفته‌های پایانی فرصت دورقمی‌کردن این رکورد را هم داشتند اما در 2هفته آخر لیگ، هیچ‌یک از آنها به تیم منتخب نرسیدند و رکوردشان روی همان عدد9 متوقف ماند. سعید صادقی با کسب امتیاز 7.38 از سایت متریکا، بهترین بازیکن لیگ هم شد و امید نورافکن نیز با امتیاز 7.28 بعد از سعید در رتبه دوم قرار گرفت.

07
از 2بازیکن برتر لیگ، یکی در تیم خودش ماندنی شد و دیگری از گل‌گهر به پرسپولیس پیوست تا فصل آینده را در جمع سرخپوشان سپری کند. اما بعد از این دو بازیکن به نام 2نفر دیگر می‌رسیم که با 7بار حضور در تیم‌های منتخب هفته بعد از صادقی و نورافکن قرار گرفتند. این دو بازیکن امیرحسین حسین‌زاده و دانیال اسماعیلی‌فر بودند که اتفاقا از بین آنها هم یکی پرسپولیسی شده و دیگری وضعیت نامشخصی دارد. دانیال فصل گذشته 7بار به تیم منتخب هفته رسید و در بین مدافعان راست بالاترین رکورد را داشت. بعد از او صالح حردانی درخشان‌ترین مدافع راست لیگ بود که 4بار در تیم منتخب هفته قرار گرفت. امیرحسین حسین‌زاده نیز با 7حضور در تیم منتخب، رکورددار استقلالی‌ها و صاحب رتبه سوم در لیگ بود.

43
در طول فصل گذشته هیچ تیمی به اندازه سپاهان به تیم‌های منتخب هفته بازیکن نداد. در پایان لیگ بیست‌ویکم رتبه‌های اول و دوم به استقلال و پرسپولیس رسید اما بیشترین بازیکن‌های منتخب در تیم‌های هفته از سپاهان و گل‌گهر بودند. سپاهانی‌ها در مجموع 43بار به تیم منتخب هفته رسیدند و بازیکنان گل‌گهر نیز 39بار توانستند به تیم منتخب برسند که تقریبا یک‌چهارم این تعداد، سهم سعید صادقی بود. در این زمینه استقلالی‌ها به عدد38 رسیدند و دفعات حضور پرسپولیسی‌ها در تیم منتخب نیز از عدد31 فراتر نرفت. بهترین بازیکن پرسپولیس در این زمینه مهدی ترابی بود که 5بار در تیم منتخب هفته حضور داشت. ضعیف‌ترین تیم در این زمینه نفت مسجدسلیمان بود که فقط 8بار در تیم منتخب بازیکن داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید