• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165822
+
-

نکته بازی/ واقعا چرا؟

یکی از اظهارنظرهای جالب این روزها هم مربوط می‌شود به آنچه بختیار رحمانی گفت. بازیکن پیشین استقلال که یک بگو مگوی مجازی با خداداد عزیزی داشته، سؤال فوق‌العاده هوشمندانه‌ای مطرح کرده: «می‌خواهم بدانم چرا گروهی اینقدر از اسکوچیچ حمایت می‌کنند؟» واقعا هم عجیب است. چرا باید از یک مربی که تیم ملی را در بدترین شرایط تحویل گرفت و سریع‌ترین و آسان‌ترین صعود تاریخ به جام‌جهانی را رقم زد پشتیبانی شود؟ این حمایت قطعا پشت پرده‌هایی دارد. حمایت فقط باید از مربیان ناکام پرمدعا و گران‌قیمت انجام بگیرد، وگرنه چه معنی می‌دهد آدم پشت مربی ارزان‌قیمت موفق بایستد؟ امیدواریم اهالی فن هر چه سریع‌تر رمزگشایی‌های لازم را به عمل بیاورند. حمایت از کسی که ایران را به جام‌جهانی برده خیلی مشکوک است.

خدا به داد پرسپولیس برسد
روند یارگیری پرسپولیس که خیلی توفانی و بی‌سابقه شروع شده بود، در فاز جذب مهاجم کمی متوقف شده است. سرخپوشان دنبال 2 مهاجم خارجی هستند که فعلا هیچ‌یک از آنها جذب نشده‌اند. همین مسئله باعث شده شرزود تمیروف ازبکستانی از لیست مازاد خارج شود و به‌صورت مشروط به تمرینات تیم برگردد. قرار است عملکرد مهاجم ازبکستانی را در تمرینات ببینند و اگر جذب مهاجم جدید میسر نشد، از او استفاده کنند. در همین راستا رسانه‌ها از انگیزه بالای تمیروف برای خودنمایی خبر می‌دهند. خدا به داد پرسپولیس برسد. این تمیروف آن زمان که انگیزه ویژه نداشت، هر توپی را می‌گرفت از وسط زمین سمت دروازه حریف شوت می‌کرد، الان که قرار است خودش را نشان بدهد معلوم نیست چه سورپرایزی برای هواداران خواهد داشت!

رمز موفقیت جلال
جلال حسینی برای نخستین بار بعد از خداحافظی‌اش از فوتبال در یک مصاحبه بلند تلویزیونی حاضر شد و به تشریح دوران پرافتخار حضورش در میادین پرداخت. کاپیتان پیشین پرسپولیس که از ابتدای فصل جدید عضو کادرفنی خواهد بود، به نکته جالبی اشاره کرد: « همه فقط موفقیت‌ها و جام‌های مرا می‌شمارند، درحالی‌که من ناکامی‌ها و شکست‌های زیادی هم داشتم که همیشه آنها را حساب می‌کردم و حسرت‌شان را می‌خوردم.» همین جملات کوتاه شاید به وضوح نشان بدهد دلیل موفقیت‌های حسینی چیست. در فوتبالی که خیلی از بازیکنانش با کمترین موفقیت و شهرت اشباع می‌شوند و تا آخر عمر پزش را می‌دهند، حسینی حساب شکست‌هایش را داشت و خودش را برای کسب افتخارات بیشتر، تشنه و حریص نگه می‌داشت. این راز تداوم جلال است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید