• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165708
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxJE7
+
-

بازگشت نواک

ستاره صربستانی با پیروزی در فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون به مسیر قهرمانی برگشته و گام بلندی به‌سوی روایت تاریخ به نام خودش برداشته است

بازگشت نواک

جواد نصرتی

نواک جوکوویچ در یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی‌اش، به قهرمانی در ویمبلدون رسید تا دوباره همان تنیسور ترسناکی باشد که پشت هر رقیبی را از ترس می‌لرزاند. تنیسور صرب در فینال این بازی‌ها، ‌دشمن سابق و دوست جدیدش نیک کریوس را 3بر یک شکست داد تا به هفتمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های ویمبلدون برسد. تنها راجر فدرر، اسطوره سوئیسی و رقیب حی و حاضر جوکوویچ، بیشتر از این تنیسور صرب در ویمبلدون به قهرمانی رسیده است.

جوکوویچ با این قهرمانی، یک پله بالاتر از فدرر ایستاد و حالا با 21قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم تنیس، بعد از رافائل نادال اسپانیایی قرار دارد که با 22قهرمانی، فعلا پرافتخارترین تنیسور تاریخ جهان است.
جدا از این رقابت بین این 3اسطوره، این قهرمانی برای جوکوویچ اهمیت بسیار بالایی داشت. او سال میلادی را در ژانویه به افتضاح‌ترین شکل ممکن شروع کرد. در اوپن استرالیا، مسئله واکسن‌نزدن جوکوویچ به یک جنگ حقوقی بین او و دولت استرالیا تبدیل شد. دولت استرالیا اصرار داشت که نواک تنها وقتی واکسن بزند می‌تواند در رقابت‌ها شرکت کند اما تنیسور صرب، نظر دیگری داشت تا اینکه در نهایت، بعد از حدود 10روز جنجالی حقوقی، نواک مجبور شد از رقابت‌ها کنار بکشد. او ماه گذشته در اوپن فرانسه، دومین گرنداسلم سال هم به رافائل نادال باخت. دوری از چند مسابقه مهم و تعداد ست‌های کم در 2 گرنداسلم پاریس، رقابت‌پذیری نواک را کمی پایین آورده بود و او در مسابقه با نادال در پاریس به یک هیولای بی‌دندان تبدیل شد که زیر سایه نبوغ و جنگندگی نادال محو شده بود.

نواک 35ساله در ویمبلدون اما با اعتماد‌به‌نفس بیشتری جلو آمد و در نهایت به جامی که بیشتر از هر زمان دیگر به آن نیاز داشت، رسید. رافائل نادال به‌خاطر مصدومیت از بازی نیمه‌نهایی با کریوس کنار کشید و چه‌بسا درصورت حضورش، بازی فینال محک جدی‌تری برای جوکوویچ می‌شد اما به هر حال تنیسور صرب برای چهارمین بار متوالی قهرمانی ویمبلدون شد.
خود جوکوویچ درباره اهمیت این جام گفته است: «امسال آنطور که دیدیم شروع شد و آن اتفاق‌ها در ماه‌های اول سال تأثیر زیادی روی من گذاشت. من به‌صورت عمومی احساس خوبی نداشتم. از نظر روانی و احساسی در جایگاه مناسبی نبودم... با توجه به شرایطی که داشته‌ام (این قهرمانی) ارزش و اهمیت زیادی دارد و برای من از نظر احساسی هم بسیار مهم است.»
او از نادال 36ساله و فدرر 40ساله جوان‌تر است و برخلاف هر دوی آنها از مصدومیت خاص و مزمنی رنج نمی‌برد. بنابراین بسیاری از حالا منتظرند ‌او گرنداسلم‌های بیشتری ببرد و بالاتر از هر دو رقیب اسطوره‌ای‌اش قرار بگیرد. این قهرمانی در ویمبلدون، مسیر رسیدن به آن دستاورد عظیم را برای نواک هموار کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید