• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165690
+
-

کمک دانشگاه‌ها برای جا افتادن فرهنگ دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه صنایع خلاق فصل جدیدی از اشتغال‌زایی، ارزش‌آفرینی و تبدیل ایده‌های خلاق به محصولات را گشوده‌اند، گفت: راه توسعه و رونق محصولات دانش بنیان و خلاق، ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری روی خلاقیت‌ها و نوآوری است.
به گزارش معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سورنا ستاری با اشاره به ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به‌سوی کارآفرینی و خلق ایده‌های نوآورانه، گفت: اگر دانشگاه به این نتیجه برسد که باید ایده نوآورانه را به محصولی تأثیرگذار در جامعه تبدیل کند، فرهنگ دانش بنیان و خلاق نیز جای خود را در جامعه خواهد یافت و در این صورت، تمام انرژی، سرمایه و حمایت خود را در اختیار این زیست‌بوم خواهد گذاشت.
ستاری با اشاره به ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به‌سوی کارآفرینی، بیان کرد: ایجاد این خانه خلاق و نوآوری گام ارزشمندی در راستای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به شمار می‌رود. امروزه نمی‌توان دانشگاه‌ها را با شهریه اداره کرد و دانشگاه‌ها باید بخش عمده‌ درآمد خود را از محل تولید محصول و ارائه خدمات حاصل و زمینه‌ای فراهم کند تا دانشگاهیان، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و خلق ثروت شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید