• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165686
+
-

سامانه‌های شهرداری تل‌آویو هک شد

فناوری
سامانه‌های شهرداری تل‌آویو هک شد

یک حمله سایبری از خاک عراق، زیرساخت‌های شهرداری تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.درپی این حمله سایبری، وب‌سایت شهرداری و اپلیکیشن خدمات شهری تل‌آویو و سیستم مالیاتی آن از دسترس خارج شد.گروه هکری موسوم به «الطاهره» عراق مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده گرفته است.
روزنامه هاآرتص در گزارشی با اشاره به حملات اخیر سایبری به زیرساخت‌های حیاتی این رژیم وضعیت را بحرانی اعلام کرده است. براساس گزارش این روزنامه، کارشناسان هشدار می‌دهند که بسیاری از سیستم‌های زیرساختی اسرائیل در بحبوحه جنگ‌های سایبری با ایران افشا شده‌اند.
به نوشته این رسانه صهیونیستی، هکرها دریافته‌اند که سیستم فاضلاب شهر ساحلی «اور عقیفا» کاملاً در معرض فضای وب و بدون هیچ‌گونه حفاظت اولیه قرار دارد. محققان سایبری اسرائیلی می‌گویند که بسیاری از سیستم‌های صنعتی در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن در معرض هک‌های مشابهی هستند که به هکرها اجازه دسترسی، کنترل سیستم‌ها و آسیب فیزیکی را می‌دهد.
یک کارشناس در همین خصوص گفت: واحدهای کنترل از راه دور می‌توانند با توجه به پارامترهای خاصی که سیستم در این زمان نظارت می‌کند، مثلاً ارتفاع آب در یک مخزن، عملیات خودکار مانند بستن و باز کردن پمپ‌ها و شیرها را انجام دهند.
طبق این گزارش، روز پنجشنبه، هکرها عکسی را منتشر کردند که رابط گرافیکی سیستم کنترل پمپ فاضلاب در شهر اور عقیفا را نشان می‌داد. به نوشته هاآرتص، یک تحقیق نشان داده که رابط کاملاً بدون حفاظت است و حتی به رمز عبور نیاز ندارد و وب‌سایت از پروتکل انتقال ابرمتن ایمن استفاده نمی‌کند.
شبکه کان رژیم صهیونیستی هم ضمن اذعان به هک وب‌سایت شهرداری تل آویو در عین حال مدعی شد که این سایت پس از یک ساعت وقفه فعالیت خود را از سر گرفت. این چندمین حمله گسترده سایبری به وب سایت‌های رژیم صهیونیستی ظرف چند ماه اخیر است و در اقدامی مشابه، حمله‌ای سایبری در ۳۱ فروردین ماه، موجب توقف سایت فرودگاه بن گوریون در تل آویو شد.
در تیرماه جاری همچنین سرورها و خدمات شرکت امنیت دیجیتال «سلیبرایتی» یکی از مهم‌ترین شرکت‌های رژیم صهیونیستی ویژه ارائه اطلاعات دیجیتال و ارائه خدمات اطلاعاتی حقوقی به غرب هدف حمله‌ای سایبری از خاک عراق قرار گرفت.  برخی صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی عراق گزارش دادند که دو تیم سایبری «الطاهره» و «تیم ۱۸۷۷» مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید