• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165622
+
-

واکنش به اظهارات تحریک‎آمیز یک مقام آمریکایی

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به طرح موضوع تکمیل سامانه‎های پدافند هوایی در منطقه ازسوی هماهنگ‎کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید و اظهارات تخاصم‎آمیز وی علیه ایران گفت: طرح این موضوع تحریک‎آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند.
به‎گزارش ایسنا، ناصر کنعانی افزود: اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیات منطقه، صرفا با هدف ایران‎هراسی و اختلاف‎افکنی میان کشورهای منطقه، چنین موضوع‎هایی را مطرح و پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد آنچه برای آمریکا مهم است، منافع نامشروع این کشور و دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در منطقه است.
وی از اینکه این مقام کاخ سفید خود را به‌عنوان سخنگوی کشورهای منطقه جا زده‌است، ابراز شگفتی کرد و گفت: برخلاف این اظهارات نسنجیده، ایران همواره بر گفت‎وگو، مشارکت و همکاری منطقه‎ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشورهای منطقه به‎دور از مداخله بیگانگان تأکید داشته‎است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: تلاش برای ایجاد نگرانی‎های جدید امنیتی در منطقه، نتیجه‎ای جز تضعیف امنیت مشترک منطقه‎ای و تأمین منافع امنیتی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و نمی‌توان با فریبکاری و ترویج ایران‎هراسی، حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید