• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165620
+
-

حلقه فعال روابط خارجی رئیسی با کشورهای همسایه

رئیس‌جمهور در ادامه مراودات پرحجم روابط خارجی خود با کشورهای همسایه با رئیس‌جمهور سوریه و نخست‌وزیر پاکستان تماس تلفنی داشت. شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر، دیدار با نخست‌وزیر عراق و گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر بخشی از تعاملات سیاست همسایگی سیدابراهیم رئیسی طی 20روز گذشته بوده است.
رئیسی شامگاه شنبه در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، گفت: سطح فعلی روابط تهران - اسلام‌آباد متناسب با ظرفیت‌های متنوع 2کشور نیست. جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد. نخست‌وزیر پاکستان نیز از کمک‌های ایران برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های این کشور و نیز پذیرایی مطلوب از زائران پاکستانی حرم امام رضا(ع) قدردانی کرد. رئیس‌جمهور همچنین در تماس تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به لزوم اجرایی‌شدن توافقات سابق میان 2کشور، سفر چندی قبل رئیس‌جمهور سوریه به تهران را موفق توصیف و تأکید کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد که اجرای آنها باید به شکل جدی دنبال شود. بشار اسد نیز با بیان اینکه دشمنان ما نه سال به سال، که روزبه‌روز در برابر محور مقاومت ضعیف‌تر می‌شوند، گفت: ایران و سوریه در یک سنگر واحد قرار دارند و امیدوارم عید سال آینده را در حالی جشن بگیریم که ملت‌های ایران و سوریه شاهد موفقیت‌های روزافزون داخلی و خارجی باشند.

پیام تسلیت به‌ نخست‌وزیر ژاپن
رئیس‌جمهور در پیامی به «کیشیدا فومیو» نخست‌وزیر ژاپن، کشته‌شدن نخست‌وزیر سابق این کشوررا تسلیت گفت. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت «آبه شینزو» نخست‌وزیر سابق ژاپن آورده است: خبر کشته‌شدن عالیجناب آبه شینزو، نخست‌وزیر پیشین ژاپن، در یک حمله غیرانسانی مسلحانه موجب تاثر و تألم شد. آن فقید، سیاستمداری بزرگ برای مردم ژاپن و شخصیتی بین‌المللی بود که نقش مهمی در توسعه روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ایفا کرد. اینجانب با ابراز تسلیت و همدردی عمیق به جنابعالی، دولت و ملت دوست ژاپن، از خداوند بزرگ، آرامش و رحمت برای ایشان آرزومندم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید