• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165380
+
-

گل‌زن/استعدادیابی مجازی!

الهام محمودی-روزنامه‌نگار

استعدادیابی مجازی!

دور جدید اردوی تیم ملی فوتسال زنان ایران با هدف استعدادیابی از هفته آینده در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود. قرار است نسل طلایی فوتسال زنان که به قهرمانی آسیا رسیدند و لقب تیم پرافتخار را دارند، تغییر کند. نه این بخش خبر و نه ادامه آن مشکلی ندارد. این اردو با حضور ۱۰۰بازیکن برگزار می‌شود و این تغییر نسل و استفاده از جوانان اتفاق خوبی است‌‌؛ اما مهم نحوه استعدادیابی است که بیش از حد عجیب است. فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی در یک گروه واتساپی که مربیان لیگ‌برتری و لیگ‌یک هم در آن عضو هستند، مدل استعدادیابی را اعلام کرده است. او گفته هر مربی باید 2بازیکن زیر ۲۵سال را به او معرفی کند.

تیم پرحاشیه
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال زنان قبل از اعزام به جام کافا با حضور خبرنگاران برگزار شد. این اردو با حواشی زیادی همراه بود. تغییر ناگهانی سرمربی تیم ملی، غیبت بسیاری از ملی‌پوشان در اردو، حضور حداکثری بازیکنان تیم شهرداری سیرجان در تیم ملی که این اتفاق را به حضور مربی این تیم به‌عنوان کمک‌مربی در کادر فنی تیم ملی ربط می‌دهند و... سؤالات بی‌جواب است. از مریم آزمون، سرمربی تیم سؤال شده که چرا فدراسیون او را به مریم ایراندوست ترجیح داد که تیمش صعود تاریخی به جام ملت‌ها داشت، آزمون جواب داده که چون او با تیم جوانان قهرمان کافا شد. این جواب برای کمتر کسی قابل‌قبول است.

شروع یورو زنان
کنفدراسیون فوتبال اروپا اعلام کرد که قبل از شروع مسابقات یورو زنان 500‌هزار بلیت فروخته شده‌ که رکورد جدیدی است. 20‌درصد از این بلیت‌ها را تماشاگران کشور میزبان، بریتانیا خریده‌اند. یوفا همچنین گفته است که بلیت‌ها به هواداران ۹۹کشور در سراسر جهان فروخته شده است. این اتفاقات در فوتبال زنان اهمیت زیادی دارد. اینکه مسابقات آنها هم مورد توجه عموم قرار بگیرد و با استقبال عمومی روبه‌رو شود، خواسته همیشگی آنهاست. سیزدهمین دوره یورو زنان از فردا با حضور ۱۶تیم و با دیدار انگلیس و اتریش آغاز می‌شود. آلمان با ۸قهرمانی رکورددار این جام است اما فوتبال زنان این کشور طی سال‌های اخیر افت شدیدی داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید