• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165349
+
-

رؤیایی نشدنی

باز هم همبازی شدن مسی و رونالدو یا نیمار و رونالدو به سوژه‌ای جذاب برای رسانه‌ها تبدیل شده اما بعید است عملی شود

رؤیایی نشدنی

شایعات درباره مقصد بعدی کریستیانو رونالدو تمامی ندارد. ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های کریس، او را به همه باشگاه‌های بزرگ پیشنهاد داده است. خود بازیکن هم ترجیح می‌دهد در تیمی باکیفیت منچستر‌یونایتد که می‌تواند توانایی‌های او را هم زیر سؤال ببرد نباشد و فصل آینده به‌جای لیگ اروپا در لیگ قهرمانان بازی کند؛ جایی که 19سال پیاپی سابقه بازی در آن را دارد. با سفر مندس به کاتالونیا و ملاقات با لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، شایعاتی درباره پیشنهاد شدن کریس به بارسا منتشر شد. همزمان ادواردو آندا، روزنامه‌نگار اسپانیایی از علاقه مسی برای بازگشت پرده برداشت و نوشت: «مسی با ژاوی صحبت کرد و به او گفت می‌خواهد به بارسلونا برگردد و او همچنان منتظر تماس با لاپورتاست.» خوسپ کاپدوییا، از خبرنگاران نزدیک به بارسا هم گفته است: «نتوانستیم مسی را نگه‌داریم و الان می‌خواهیم رونالدو را جذب کنیم؟ اگر این اتفاق بیفتد من خواستار برکناری همه مسئولان باشگاه هستم، حتی مسئول چمن نوکمپ!» جرارد رومرو، خبرنگار معتبر نقل‌وانتقالات فوتبال درباره شایعه انتقال رونالدو به بارسا گفته: «رونالدو گزینه بارسا نیست. لاپورتا و مندس در مورد ژول کنده صحبت داشته‌اند.» البته بحث بین این دو درباره بازیکنان دیگر این ایجنت معروف ازجمله ترینکائو، نیکو و برناردو سیلوا هم بوده اما کسی چه می‌داند درباره رونالدو هم صحبتی شده یا خیر. اطلاعات متناقضی درخصوص بازیکن ورودی به بارسلونا منتشر شده است، جرارد رومرو مدعی شده است که سه‌ویا کار انتقال ژول کنده به بارسلونا را در اختیار مندس گذاشته و در سوی دیگر، آاس در خبری عجیب مدعی شده که مندس، رونالدو را به بارسلونا پیشنهاد کرده است.

   زوج مسی و نیمار
یک میلیونیوم درصد تصور کنید مسی برگردد و رونالدو هم پیراهن بارسا را بپوشد؛ واقعا رؤیایی خواهد بود اما این‌رؤیا هرگز به حقیقت نخواهد پیوست. قبلا شایعاتی درباره همبازی شدن مسی و رونالدو در پاریس هم مطرح بود که فراموش شد. لاپورتا اهرم اقتصادی فروش 10‌درصدی از حق پخش 25سال آینده باشگاه را فعال کرده و از این طریق بیش از 200میلیون‌یورو به خزانه بارسا سرازیر شده که این برای رفع محرومیت این باشگاه از ثبت قرارداد بازیکنان جدید کافی است اما برای خریدهای بزرگ اصلا کفایت نمی‌کند. حتی اگر اهرم 400‌میلیون یورویی برای 15‌درصد دیگر حق پخش فعال شود، بخش بزرگی از این درآمد یعنی بیش از نیمی باید به کاهش بدهی‌ها اختصاص یابد. بنابراین پرداخت دستمزد مسی و رونالدو با هم یا فقط یکی از آنها امکان‌پذیر نیست، حتی اگر در حقوق‌شان تخفیف عمده بدهند و باشگاه کد تخفیف را فعال کند. همین حالا مسی 70میلیون یورو از باشگاه طلبکار است و لاپورتا به روی خودش هم نمی‌آورد.

   زوج نیمار و رونالدو
رؤیاپردازی دیگر به همبازی شدن رونالدو و نیمار در چلسی مربوط می‌شود. نیمار بدش نمی‌آید دوباره با توماس توخل همکاری کند. او به‌تازگی قراردادش را یکطرفه تا سال2025تمدید کرده و این برخلاف میل باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است. امباپه دیگر چشم دیدنش را ندارد و به باشگاه فشار می‌آورد تا از شر او خلاص شود. مندس با تاد بولی، مالک آمریکایی و وارث آبراموویچ در چلسی که با حفظ سمت، مدیر موقت باشگاه هم هست درباره رونالدو صحبت کرده. توخل هم این ستاره را دوست دارد و حتی نیمار را هم می‌خواهد. اما خرید یک یا هر دوی آنها احتمالش بسیار ضعیف است.

   اصرار به رفتن
رونالدو هیچ‌یک از شایعات نقل‌وانتقالاتی را تکذیب نکرده. قبلا در اینستاگرام به برخی شایعات واکنش نشان می‌داد اما فعلا رویه‌اش سکوت است. درحالی‌که کریستیانو رونالدو به‌دلیل مسائل خانوادگی از حضور در تمرینات منچستریونایتد سر باز زده بود، پدرو سپولودا تصاویری از ورود او به کمپ تمرینی تیم ملی پرتغال را شکار کرده‌ است. ESPN ادعا کرده رونالدو حاضر است برای پیوستن به تیمی که در UCL حضور دارد، دستمزد خود را نیز کاهش دهد.

   موضع منچستر
منچستر‌یونایتد همچنان اصرار دارد که خواهان خروج رونالدو نیست. اما تحلیل‌ها این است که باشگاه بدش نمی‌آید رونالدو را که در میانه فصل 38ساله می‌شود بفروشد و یک بازیکن جوان بگیرد اما این کار را به گردن خود رونالدو بیندازد تا زیر فشار هواداران قرار نگیرد. رالف رانگنیک که فصل قبل به‌عنوان سرمربی موقت به منچستر آمده بود، در همان نیم‌فصل پیشنهاد فروش رونالدو را داد اما مدیران باشگاه موافقت نکردند چون ستاره پرتغالی بهترین بازیکن و گلزن تیم در فصل گذشته بود. رانگنیک برای سبک گگن‌پرسینگ مورد علاقه‌اش به رونالدو اعتقادی نداشت اما هیچ‌یک از بازیکنان منچستر توانایی پیاده کردن این سبک را نداشتند و از دویدن عادی هم عاجز بودند.

   سود یونایتد
اگر منچستر هر رقمی حتی یک یورو از محل فروش رونالدو به‌دست آورد، از این معامله سود کرده چون فصل پیش او را رایگان از یوونتوس به خدمت گرفت. منچستر فقط روی فروش ۵‌بازیکن در دهه گذشته سود کرده. از زمان ورود وودوارد تنها فروش 2‌بازیکن برای باشگاه سود آور بوده؛ دالی بلیند ۲‌میلیون پوند و دنیل جیمر ۱۰میلیون پوند.

   جانشین رونالدو
ای‌اس‌پی‌ان ادعا کرده که درصورت جدایی کریستیانو رونالدو، منچستریونایتد ممکن است برای جذب رابرت لواندوفسکی تلاش کند‌‌. بارسلونا که هنوز موفق به جذب این بازیکن نشده اما شاید پول منچستری‌ها بالاخره بایرنی‌ها را راضی کند. ریپابلیکا هم پائولو دیبالا را که پس از جدایی از یوونتوس هنوز با اینتر به توافق نرسیده و تیمی پیدا نکرده، جانشین کریستیانو می‌داند. تن‌هاخ پس از قطعی کردن خرید مالاسیا از فاینورد و تقریبا قطعی کردن قرارداد 3‌ساله اریکسن دانمارکی، احتمالا تا آخر هفته با آژاکس بر سر انتقال لیساندرو مارتینس به توافق می‌رسد. این خرید 60میلیون یورو خرج روی دست باشگاه می‌گذارد.

   نقل‌قول
لوتار ماتئوس، اسطوره بایرن‌مونیخ به بایرن توصیه کرده که اگر لواندوفسکی می‌خواهد برود، بهتر است رونالدو جانشین او شود: «انتقال رونالدو مورد جذابی است. البته که این انتقالی با نگاهی به آینده نیست. او بازیکنی ۳۷‌ساله است که دائما به تیتر نشریات راه پیدا می‌کند. من هم بابت جاافتادن او در سیستم بایرن مونیخ چندان مطمئن نیستم. اما او یکی از بهترین مهاجمان تاریخ است و قطعا حدود ۳۰‌گل به ثمر خواهد رساند. همچنین می‌توان مطمئن بود که هزینه این انتقال از راه فروش پیراهن او جبران خواهد شد.»

آاس‌رم در لیگ قهرمانان حضور ندارد و توتی هم جذب رونالدو را تکذیب کرده؛ پس این گزینه منتفی است. بایرن‌مونیخ هم از لیست گزینه‌ها خط خورده و حسن صالح حمیجیچ قاطعانه «نه» گفته است. در مقابل پاریس هنوز گزینه است اما برای پی‌اس‌جی که همین حالا به‌اندازه چندین باشگاه به بازیکنانش دستمزد می‌دهد، سخت است زیر بار اتهام رعایت نکردن فیرپلی مالی برود و با رونالدو قرارداد ببندد.

تاد بولی ،که به‌عنوان مدیر موقت ورزشی چلسی نیز فعالیت می‌کند، می‌خواهد با یک خرید بزرگ، هواداران چلسی را شوکه و خودنمایی کند. برای همین علاقه زیادی به خرید رونالدو دارد. اما هواداران منچستریونایتد کریستیانو را نخواهند بخشید. روی کین، اسطوره من‌یونایتد گفته:«اگر رونالدو به چلسی برود، سالی 50گل می‌زند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید