• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165265
+
-

بازارها/ کاهش مصرف ماکارونی

کاهش مصرف ماکارونی
رسول مژده شفق، مشاور هیأت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانه‌های ماکارونی از کاهش 25 تا 30درصدی مصرف ماکارونی خبر داد و گفت: قیمت تمام‌شده محصول ایرانی نسبت به رقبای ما ازجمله ترکیه بالاتر است، همچنین دورزدن تحریم‌ها و تحمیل‌شدن هزینه حمل‌ونقل بیشتر در دوره تحریم‌ها، باعث شد بسیاری از بازارهای خود ازجمله آفریقا را از دست بدهیم.  به‌گفته او ماکارونی یک غذای جایگزین است و بعد از گران‌شدن گوشت قرمز و مرغ تمایل‌ها برای مصرف ماکارونی افزایش پیدا می‌کند و از آنجا ‌که رشد قیمت سایر اقلام نسبت به ماکارونی بیشتر است، به‌احتمال زیاد در ماه‌های آینده میزان مصرف متعادل می‌شود.
 
  کنترل قاچاق لوازم خانگی ۷۰هزار شغل ایجاد می‌کند
محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: حجم بازار لوازم خانگی به قدری در دست اجناس قاچاق است که به‌نوعی با قاچاق سازمان‌یافته روبه‌رو هستیم که آسیب زیادی به صنعتی پیشرو و اشتغالزا مثل لوازم خانگی می‌زند.  علاوه بر کالا‌های مسافری که وارد می‌شود، ۲۲درصد کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی داریم. با کنترل قاچاق می‌توان ۶۰ تا ۷۰هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کرد.

  عرضه و تقاضای سیمان متعادل شد
سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به‌طور متوسط تقاضای خرید سیمان در هفته حدود 900هزار تن است، گفت: با توجه به شایعه قطع برق کارخانه‌های تولید سیمان، تقاضا در هفته به 2هزار تن افزایش یافت و افرادی متقاضی خرید سیمان در بورس کالا شدند که تا پیش از این حتی یک کیسه سیمان نیز خریداری نکرده بودند. بنابراین برای خرید سیمان از بورس قیدی تعیین شد، مبنی بر اینکه خریدار باید 70درصد سیمان خریداری‌شده را به‌فروش برساند و فاکتور آن را در سامانه جامع تجارت بارگذاری کند تا در هفته آینده امکان خرید سیمان از بورس کالا را داشته باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید