• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 11 تیر 1401
کد مطلب : 164934
+
-

چهره‌ها/علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی

علی صالح آبادی -رئیس بانک مرکزی

در خصوص ارز مورد نیاز برای واردات خودرو، هنوز در دولت جمع‌بندی نشده اما هر زمانی که بخواهد در دولت جمع‌بندی شود، حتما با هماهنگی بانک مرکزی خواهد بود. منابع ارزی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود باید در چارچوب منابع و مصارف کشور باشد؛ به‌گونه‌ای که فشاری به منابع ارزی وارد نشود. لذا این موضوع مدنظر دولت خواهد بود.

احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد

مسئله‌ ورود کالا به‌صورت ته‌لنجی به شکل منضبط، ثبت‌شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار می‌گیرد و اساساً از تعداد کالاهای قاچاق و امثالهم خارج می‌شود. این مسئله از مدت‌ها قبل هم به‌عنوان یکی از موضوعات مهم برای رونق منطقه‌ای در هیأت دولت مطرح شد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کنار وزارت صمت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین‌نامه‌ای را برای ساماندهی مبادلات مرزنشینان و به‌طور خاص مسئله ته‌لنجی تدبیر کنند.

رستم قاسمی-وزیر راه و شهرسازی

 از تیرماه صرفاً پروژه‌های تکمیل شده مسکن مهر برای افزایش نرخ سود ۱۸درصد به بانک معرفی شوند. این پروژه‌ها باید دارای انشعابات و کنتورهای آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و همچنین محوطه‌سازی و آماده‌سازی کامل راه آسفالته و پیاده‌روی قابل دسترس به واحدها باشند.‌ در این راستا بانک‌ها با تأییدیه نهادهای متولی مسکن مهر ازجمله ادارات کل راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به ارسال پیامک و اطلاع‌رسانی اقدام خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید