• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164758
+
-

فهرست برق‌خوارها را نبندید

چهره روز
فهرست برق‌خوارها را نبندید

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ می‌گوید: در روزهای ۶ و ۷ تیرماه، طبق اختیارات حاصل از مصوبه هیأت دولت، برق بیش از ۲۰۰ دستگاه اداری پرمصرف پایتخت که همکاری های لازم را در کاهش مصرف برق نداشتند، با اخطار قبلی قطع شده است. حفظ پایداری توزیع برق برای مصارف خانگی، خط قرمز وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق در فصل گرم اعلام شده است.
 بر همین اساس ضمن سهمیه‌بندی کسری برق برای صنایع و کاهش ساعت کار اداری، هیأت دولت قطع برق ادارات و ارگان‌های پرمصرف را نیز جایز دانسته و شرکت‌های توزیع برق بر همین اساس نسبت به صدور اخطاریه و قطع برق دستگاه‌های پرمصرف اقدام می‌کنند؛ اما نکته اینجاست که علاوه بر این اقدام ناگزیر، نباید سایر برق‌خواران هم در حاشیه امن بمانند و با برق‌خواری آنها مقابله نشود. 
طبق اظهارات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ارگان‌های با اهمیتی نظیر پژوهشگاه صنعت نفت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت ارتباطات سیار، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی فنی ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله اداراتی بوده‌اند که دیروز مشمول قطع برق شده‌اند. با نگاهی به این اسامی می‌توان به موضوع جدید قطع برق پرمصرف‌ها و جدیت وزارت نیرو در برخورد با آنها پی برد و همین قطعیت، سندی است بر اهمیت برخورد با سایر برق‌خواران.

این خبر را به اشتراک بگذارید