• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 تیر 1401
کد مطلب : 164448
+
-

نکته بازی/ هنوز باورمان نمی‌شود

محمد خانزاده که یکی از خریدهای پرسروصدای گل‌گهر بود، بعد از یک فصل نیمکت‌نشینی جدا شد. خانزاده پیام خداحافظی هم گذاشته که خبرساز شده چرا که در آن فقط از مردم سیرجان و مدیران باشگاه یاد کرده و اسمی از کادرفنی نبرده است. بنابراین مشخص است که او با امیر قلعه‌نویی مشکل داشته اما برای محکم‌کاری آخر پیامش قول داده یک روز حرف‌های ناگفته را به زبان بیاورد! به‌طور کلی در این سال‌ها بیشتر از اینکه خانزاده را در متن ببینیم، مشغول حواشی دیده‌ایم. در عین حال یکی از عجیب‌ترین معماهای فوتبال ایران آن است که او چطور در فهرست تیم ملی در2 دوره پیاپی جام‌جهانی قرار گرفت؟ کی‌روش در هر 2سال 2014و 2018خانزاده را به‌عنوان یکی از 23بازیکن برتر کشور به جام‌جهانی برد!

اگر دوست نداشتی چه می‌کردی؟
یکی از لج‌درآورترین چیزهای دنیا این است که بازیکنان مورد توجه در نقل‌وانتقالات بعد از کلی ناز کردن و کلاس گذاشتن، بالاترین پیشنهاد ممکن را انتخاب می‌کنند و بعد از عقد قرارداد می‌گویند: «بالاخره به آرزوی بچگی‌مان رسیدیم.» آخرین نفری که از این فرمول استفاده کرده سعید صادقی است. وینگر 30ساله فوتبال ایران که بعد از سپری کردن یک فصل خوب در گل‌گهر ناگهان مورد توجه سرخابی‌ها قرار گرفت، چیزی حدود یک‌ماه مشغول بالا و پایین کردن پیشنهادها بود و حسابی هم قیمت خودش را بالا برد. در نهایت هم به پرسپولیس پیوست و گفت به آرزوی خودش رسیده است. حالا شانس آوردیم آرزوی او حضور در این تیم بود، وگرنه به جای یک ماه، 3‌ماه مذاکره می‌کرد و به جای یک‌فصل، نیم‌فصل قرارداد می‌بست!

ستاره‌های بعدی فولاد؟
در شرایطی که پرسپولیس در حال درو کردن کل بازار فوتبال ایران است، فولاد خوزستان 2بازیکن از این تیم گرفت. احسان پهلوان و سعید آقایی 2 سرخپوشی بودند که اتفاقا خیلی مواقع هم در ترکیب اصلی به میدان می‌رفتند اما حالا قرار است فصل بعد برای فولاد توپ بزنند. حقیقت آن است که هیچ‌یک از این 2بازیکن در پرسپولیس فوق‌العاده نبودند و خبر جدایی‌شان هم تحت‌تأثیر خریدهای پرشمار و مهم تیم گم شد؛ مخصوصا سعید آقایی که در تمام طول فصل گذشته حتی یک پاس گل هم نداد. با این حال ممکن است وضعیت آنها در فولاد تغییر کند. پارسال هم هیچ‌کس باور نمی‌کرد مهدی شیری در فولاد تبدیل به یک بازیکن مؤثر شود اما او به اندازه کل دوران حضورش در پرسپولیس پاس گل داد!

این خبر را به اشتراک بگذارید