• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 تیر 1401
کد مطلب : 164041
+
-

بازارها/عراق واردات تخم‌‌مرغ ایران را ممنوع کرد

  عراق واردات تخم‌‌مرغ ایران را ممنوع کرد
رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: ترکیه همه روزهای سال می‌تواند نیاز عراق را تامین کند؛ این در حالی است که ما می‌توانیم بخشی از نیاز آنها را در 3ماه تابستان تهیه و تامین کنیم، از این‌رو عراقی‌ها با فشار ترک‌ها واردات تخم‌‌مرغ از ایران را ممنوع کردند.  ناصر نبی‌پور افزود: افغانستان هم‌اکنون روند صادرات تخم‌مرغ از ایران را متوقف نکرده و تولیدکنندگان می‌توانند اقدام به صادرات تخم‌مرغ به این کشور کنند.

  از بازار میوه چه خبر؟
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در هفته گذشته قیمت میوه و صیفی تغییر چندانی نداشته است. براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز ۱۱هزار و ۹۰۰تومان، سیب زمینی ۱۸هزار و ۹۰۰تومان، گوجه فرنگی ۱۸ تا ۲۰هزار تومان، خیار ۱۵هزار تومان، گیلاس ۱۳۵هزار تومان، طالبی و جانا ۱۹ تا ۲۳هزار تومان، موز ۲۹ تا ۳۷هزار تومان، زردآلو ۴۹ تا ۶۸هزار تومان، پرتقال ۱۹هزار تومان، انگور ۷۹هزار تومان، سیب گلاب ۷۹هزار تومان، شلیل ۵۹هزار تومان، آلبالو ۶۵هزار تومان، انبه ۶۵ تا ۷۷هزار تومان و هلو ۵۸هزار تومان است. قیمت‌های ذکرشده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

  رجیستری تلفن همراه موضوع جدیدی نیست
سخنگوی گمرک گفت: رجیستری تلفن همراه موضوع جدیدی نیست و قبلا بارها اعلام شده است. سید روح‌الله لطیفی افزود: براساس بخشنامه‌های ابلاغی گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسافران در مبادی ورودی به کشور (ریلی، زمینی، دریایی و هوایی)، قبل از خروج از بخش مسافری گمرک، باید IMEI تلفن همراه خود را در کنار بررسی اسناد هویتی اعلام و ثبت کنند و بعد از خروج از محوطه مسافری گمرک، امکان رجیستر تلفن همراه با رویه مسافری وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید